0.0 z 5 hvězdiček
pevná vazbaKniha ( pevná vazba )
- Produkt je vyprodaný.
With his instantly recognizable decorative style, Czech artist and Art Nouveau master Alphonse Mucha (1860–1939) defined the look of the fin-de-si?cle. In evocative shades of peach, gold, ochre, and olive, his seductive compositions of patterns, flowers, and beautiful women became paradigms of the Belle Époque years. Mucha’s work permeated… Přejít na celý popis
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Ivan Lendl: Alfons Mucha
-
Humans of Prague
-
Ellen von Unwerth. Fraulein. 40th Ed.
-
Pop Art
-
The Star Wars Archives. 1977–1983. 45th Ed.
-
Where Architects Sleep
-
Living in Japan. 40th Ed.
-
Art Record Covers. 45th Ed.
-
Giger
-
Gropius
-
Prisse d'Avennes. Egyptian Art
-
Araki. 40th Anniversary Edition
-
Matisse. Cut-outs. 40th Anniversary Edition
-
The Sources of Modern Architecture and Design
-
Jazz Covers. 40th Anniversary Edition
-
Edvard Munch: A Poem of Life, Love and Death
-
The Avant-Gardists
-
The Little Big Book of Legs
-
Sustainable Buildings: Environmental Awareness in Architecture
-
100 Movies of the 2010s
-
Funk & Soul Covers. 40th Anniversary Edition
-
KAWS
-
About Face: Stonewall, Revolt, and New Queer Art
-
Tina Turner by Peter Lindbergh
With his instantly recognizable decorative style, Czech artist and Art Nouveau master Alphonse Mucha (1860–1939) defined the look of the fin-de-si?cle. In evocative shades of peach, gold, ochre, and olive, his seductive compositions of patterns, flowers, and beautiful women became paradigms of the Belle Époque years. Mucha’s work permeated illustration, posters, postcards, and the advertising designs of his day. His striking posters of star actress Sarah Bernhardt were particularly famous. Alongside this delicate decorative work, Mucha also harbored strongly felt political ideas. With his monumental cycle The Slav Epic, he expressed his staunch support for Pan-Slavism, promoting the political independence of the Czech and Slavic nations from the Austro-Hungarian Empire. Compiled in association with the Mucha Foundation, this book presents key works and introduces the full reach of Mucha’s ?uvre from patterned decoration to his book illustrations, posters, photographs and monumental paintings. The author Tomoko Sato studied History of Art and Architecture at the University of Reading, and Museology at the University of Manchester. Formerly Curator at the Barbican Art Gallery in London, she has been Curator of the Mucha Foundation since 2007. She has curated numerous exhibitions on Alphonse Mucha as well as on modern art, design, and photography.
- kategorie
-
Knihy »
Cizojazyčná literatura »
English literature »
Nonfiction »
Art, Architecture and Photography
- Nakladatel
- Taschen
- Rozměr
- 218 x 267 x 16
- datum vydání
- 1.01.2015
- ean
- 9783836550093
- Počet stran
- 96
- Hmotnost
- 622 g
- jazyk
- angličtina
- Vazba
- pevná vazba
- Vydání
- 1
- isbn
- 978-3-8365-5009-3
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů
0× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Hodnocení našich knihkupců: 0.0 z 5
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
-
Darujte dětem kouzlo Vánoc: jedinečný set Albi tužky a Zimních pohádek jen u nás!
-
5 nejkrásnějších vánočních obálek a pár tipů navíc
-
Tipy na knižní dárečky pro malé čtenáře | Vánoce voní knihou
-
Atomové šelmy: Když predátoři vyrážejí na lov postapo fanoušků | RECENZE
-
Festival Knižních závisláků 2026: Poprvé v Praze! Vstupenky v prodeji za zvýhodněnou cenu
-
Stranger Things 5: První vlna nasadila laťku hodně vysoko | RECENZE BEZ SPOILERŮ
-
Atmosféra, která pohltí: T. J. Reid přináší další silný román| RECENZE
-
V neděli začíná advent. Máte připravený adventní kalendář a vánoční knížky pro děti?
-
Nestihli jste znovu zhlédnout Stranger Things? Máme pro vás shrnutí 1.-4. série
-
Keeping 13 - Emocionální kolotoč, který budete milovat | RECENZE
-
Příběhy mezi regály: Křest kalendáře Muž roku a Anděl mezi zdravotníky
-
Kletba pravé lásky: Když pohádka potemní | RECENZE