0.0 z 5 hvězdiček
měkká vazbaKniha ( pevná vazba )
- Produkt je nedostupný.
Helen Levitt´s pictures haunt like an intimate ghost - ever present, never forceful, curious, receptive. In 1938 Levitt accompanied Walker Evans on a number of trips when he photographed passengers on the New York subway and soon she was taking her own shots. More empathetic and informal with a camera, Levitt´s finest photographs came from… Přejít na celý popis
K tomuto produktu zákazníci kupují
-
Looking at Photographs
-
1964 - Eyes of the Storm
-
Why We Photograph Animals
-
Bestseller Vánoce na Manhattanu
-
The Portrait Photographer´s Manual
-
Serge Ramelli: Paris (color)
-
The Film Book
-
Art A Children's Encyclopedia
-
I Work at Home : Home Offices for a New Era
-
Charles J. Stick and His Gardens
-
The Art of Pin-up. 40th Ed.
-
Botanical Sketchbooks
-
Kids of Cosplay
-
Erotica 3: The Nude in Contemporary Photography
-
New Rural: Where to Find It and How to Create It
-
Where to Go When The Americas
-
Serif in Use
-
100 Movies of the 2010s
-
Picasso. The Women of His Life
-
Street Life. The Street in Art from Kirchner to Streuli
-
Rock the Shack
-
Sustainable Buildings: Environmental Awareness in Architecture
-
Ylla: The Birth of Modern Animal Photography
-
Container Architecture
Helen Levitt´s pictures haunt like an intimate ghost - ever present, never forceful, curious, receptive. In 1938 Levitt accompanied Walker Evans on a number of trips when he photographed passengers on the New York subway and soon she was taking her own shots. More empathetic and informal with a camera, Levitt´s finest photographs came from being present to the world, allowing herself to be seen as a fellow citizen, not as a photographer setting herself apart. The disarming ease of Levitt´s pictures builds up, page after page, into an undeniably singular attitude to the medium and the world. It was around 1978 that Levitt made her return to the subway, a full four decades after that first foray. She seems to have picked up exactly where she had left off in 1938, but in general her photography was less restricted, more in keeping with her looser street photographs. By the 1970s, public behaviour on the subway was much less formal, there was "elbow room". This is the most comprehensive publication of Helen Levitt´s photographs from the New York subway, many of which are published here for the first time.
- kategorie
-
Knihy »
Cizojazyčná literatura »
English literature »
Nonfiction »
Art, Architecture and Photography
- Nakladatel
- Buchhandlung Walther Konig
- datum vydání
- 1.01.2016
- ean
- 9783960981220
- Počet stran
- 84
- jazyk
- angličtina
- Vazba
- pevná vazba
- isbn
- 978-3-9609812-2-0
Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda
5.0 z 5 1 hodnocení čtenářů
1× 5 hvězdiček 0× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
Přidejte své hodnocení knihy
Vývoj ceny Nápověda
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.
Články, které stojí za pozornost
-
Triumf pro českou fantastiku: Legie je Knihou roku Lidových novin
-
10 nejlepších deskovek, které prostě musíte vyzkoušet!
-
AOMU: česká aromaterapie, která zpříjemní čtení i každý den
-
Těchto 5 knih potěší každého fanouška napínavých příběhů | Vánoce voní knihou
-
Máme pro vás novinku: Pojištění proti poškození a ztrátě pro nákupy bez starostí
-
Svědectví o životě v KLDR 2 - Hovory z rudého pekla | RECENZE
-
Pirueta - když se hokej potká s baletem: Pohádka, které nejde odolat | RECENZE
-
Darujte dětem kouzlo Vánoc: jedinečný set Albi tužky a Zimních pohádek jen u nás!
-
Láska na spadnutí: Román plný pořádného jiskření a lehkého humoru | RECENZE
-
5 nejkrásnějších vánočních obálek a pár tipů navíc
-
Tipy na knižní dárečky pro malé čtenáře | Vánoce voní knihou
-
Atomové šelmy: Když predátoři vyrážejí na lov postapo fanoušků | RECENZE