Critical Theory of Communication: New Readings of Lukács, Adorno, Marcuse, Honneth and Habermas in the Age of the Internet (1) (Critical Digital and Social Media Studies)
Critical Theory of Communication: New Readings of Lukács, Adorno, Marcuse, Honneth and Habermas in the Age of the Internet (1) (Critical Digital and Social Media Studies) - Christian Fuchs Nedostupné

Critical Theory of Communication: New Readings of Lukács, Adorno, Marcuse, Honneth and Habermas in the Age of the Internet (1) (Critical Digital and Social Media Studies)

Kniha ( měkká vazba )

    • Produkt je nedostupný.
E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

Magazín Knihkupec

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 249 Kč dárek zdarma v hodnotě 69 Kč

Magazín Knihkupec

This book contributes to the foundations of a critical theory of communication as shaped by the forces of digital capitalism. One of the world's leading theorists of digital media Professor Christian Fuchs explores how the thought of some of the Frankfurt School’s key thinkers can be deployed for critically understanding media in the age of the… Přejít na celý popis

Drobek čte dětem. 60 skvělých dětských knih od 49 Kč Dráček Drobek na svých křídlech přináší čtení pro děti maličké i trošičku větší. A tentokrát ho rozdává za ceny od 49 Kč na našem e-shopu i v knihkupectvích. Více informací

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

This book contributes to the foundations of a critical theory of communication as shaped by the forces of digital capitalism. One of the world's leading theorists of digital media Professor Christian Fuchs explores how the thought of some of the Frankfurt School’s key thinkers can be deployed for critically understanding media in the age of the Internet. Five essays that form the heart of this book review aspects of the works of Georg Lukács, Theodor W. Adorno, Herbert Marcuse, Axel Honneth and Jürgen Habermas and apply them as elements of a critical theory of communication's foundations. The approach taken starts from Georg Lukács Ontology of Social Being, draws on the work of the Frankfurt School thinkers, and sets them into dialogue with the Cultural Materialism of Raymond Williams. Critical Theory of Communication offers a vital set of new insights on how communication operates in the age of information, digital media and social media, arguing that we need to transcend the communication theory of Habermas by establishing a dialectical and cultural-materialist critical theory of communication.

 

Sdílet 0

Nakladatel
University of Westminster Press
Rozměr
153 x 228 x 19
jazyk
angličtina
Počet stran
236
Vydání
1
isbn
978-1-911534-04-4
Vazba
měkká vazba
datum vydání
1.10.2016
ean
9781911534044

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 0 Kč Nápověda