Hodnocení a recenze čtenářů

4.9 z 5 10 hodnocení čtenářů

• 5 z 5 hvězdiček Stanislav Čermák

Knihu jsem přečetl jedním dechem. Téma i pojetí jsou opravdu zajímavé a troufnu si napsat i jedinečné. Přiznám se, že jsem měl obavy z celého tématu, ale to zmizelo po pár stránkách. Děkuji za takovéto dílo a už se těším na pokračování!

Kniha, Brokilon, 2016, 9788074562969

• 5 z 5 hvězdiček Vránová

Kniha mě hned tak nepustila. Ze začátku jsem se bála tématu, přeci jen nejsem na válečné příběhy ale pak se veškeré obavy rozplynuly. Kniha je dokonalá, oddechová, vtipná, čtivá a zajímavá. Pokud hledáte něco nového u čeho nebudete muset až tak moc přemýšlet, doporučuji tuhle. Já osobně se těším na pokračování a doufám, že mě nezklame.

Kniha, Brokilon, 2016, 9788074562969

• 5 z 5 hvězdiček Roman Kolář

Od malička až do svých dvaapadesáti se zajímám o válečnou historii, četl jsem toho opravdu hodně a i má kinihovna obsahuje hlavně tento druh literatury. Své čestné místo tu mají i knihy od Miloše Hubáčka . Již jako dítě jsem hltal jeho přesné popisy námořních bitev za druhé světové války. Zde snad lze hledat i inspirčaci popisu bojů v Kotoučově knize.Ta inspirace je třam opravdu silně patrná, ať už od průběhu bitev nebo popisem bojových prostředků, lodí a letadel, ale jinak je to v románu vše jinak. Říkáme tomu alternativní historie nebo lze také historická transplantace což je přesun procesů a událostí z realného místa a času, z reálného světa do jiného času a prostoru, do světa alternativního . Celý děj sledujeme z pohledu dvou hlavních postav, Čechů Lukáše Berga a Martina Melichara, námořníkho pilota a lodního kapitána. Postav jsou tam desítky, ale tohle jsou hrdinové kolem kterých se vše točí. Asi každý zná Jana Drnka a jeho již alternativní "Žabí" klasiku. Jan Kotouč na to jde ještě více "volněji", ale o to větší je požitek z četby. Asi nejlépe bych to vyjádřil: "je to zatracenej mazec" v nejlepším slova smyslu. Tak kdo máte rád vojenskou historii, ale už vám ta tisíckrát popsaná fakta, do detailu popsané válečné události lezou krkem a chce se dobře pobavit, ten ať sáhne po této knize. Nebude litovat. Já se bavil fakt hodně. Prostě skvělé!

Kniha, Brokilon, 2016, 9788074562969