Příliš osobní známost - nejnavštěvovanější český film podle knižní předlohy

Příliš osobní známost - nejnavštěvovanější český film podle knižní předlohy - titulní obrázek

Film Příliš osobní známost vtrhl do kin jako uragán a návštěvností válcuje své pomyslné kolegy. I přes negativní kritiky berou diváci sály útokem. Není překvapením, že se jedná o 4. nejúspěšnější start českého filmu za posledních 5 let. Jen první víkend, kdy Příliš osobní známost vstoupila do kin, ji zhlédlo přes 96 tisíc diváků.

 

 

Hlavní ženské trio si zahrála Petra Hřebíčkova, Tatiana Dyková, Eliška Balzerová. Mužské osazenstvo ztvárnili slovenští herci Ľuboš Kostelný a Marián Mitaš, dále Chorvat Janko Popović Volarić, Branislav Trifunović nebo Predrag Manojlović ze Srbska.

Filmové zpracování si vysloužilo mnoho negativní kritiky pro špatný dabing zahraničních herců, porušování pravidla filmové osy i pro nedostatečnou propracovanost příběhu a psychologie jednotlivých postav.

Příliš osobní známost - knižní předloha

Film vznikl podle knihy od autorky Evy Urbaníkové (Všechno nebo nic). Vypráví příběh třicetileté Natálie, která se potká s vdovcem Markem a jeho dcerkou Terezkou. Přestože to ani jeden z nich nečekal, Marek a Natálie se zamilují a začnou společný život ve třech. Užívají si ty nejšťastnější chvíle, dokud do jejich života nezasáhne ekonomická krize.

Marek ztratí práci a dostane se do velkých dluhů. S každým neúspěšným pohovorem, s každým dnem, který tráví doma, ho začíná přemáhat pocit, že jako chlap nestojí za nic. Nedokáže uživit rodinu, nemá důvod ráno vstát a žena s dcerou ho vlastně nepotřebují. Pozvolna, že si toho ani Natálie zpočátku nevšimne, nachází útěchu v alkoholu. Nejprve si dá skleničku k obědu, pak i k večeři, poté se počet skleniček promění v celou láhev a ne jednu. Nakonec vyráží za pitím do hospody, a ještě před večerem je namol. Vyspává celé dny a vstává jen proto, aby zase pil.

Lidé udeří svého partnera, když jsou zklamaní a zoufalí.
Když mají pocit, že je to poslední možnost, jak si doslova vytlouct lásku, která byla donedávna samozřejmostí.
Lidé uhodí, když cítí, že jsou slabší.
Když si nepamatují, co je to pocit štěstí.
Mě ta ruka bolela víc, než jeho bolela tvář.

Někdy jsou i ti, co zvednou ruku, oběti.

 

To má samozřejmě neblahý dopad na jeho přítelkyni i dceru. Natálie se snaží celou domácnost utáhnout jak organizačně, tak finančně, což Marka ještě více uvrhá do stínu deprese a méněcennosti. Začne být nevrlý, agresivní a hledání práce nakonec úplně vzdá. A není jediný, kdo ztrácí odhodlání.

Natálie už mele z posledního. Má problémy v práci, z Marka nervy a stažený žaludek a jediné, co ji drží ve společné domácnosti, je Terezka. Kamarádka Simona jí radí, ať z tohoto bludného kruhu jednou pro vždy vystoupí a začne zase žít. Natálie cítí, že přesně to potřebuje. Ale není příliš sobecká, pokud opustí malé dítě, přestože není její vlastní?

Film má v době psaní tohoto článku na ČSFD 55 %. Oproti tomu knižní předloha je na Databázi knih mnohem úspěšnější a to s 76 %. Že by zde opět platilo, že kniha je lepší než film?

Mohlo by vás zajímat

3.3 z 5 hvězdiček

pevná vazba

Úspěšný román se stal předlohou ke stejnojmennému filmu: třicetiletá Natálie potkává vdovce Marka s malým děvčátkem. Láska na sebe nedá...

223 Kč

Běžně 249 Kč

Do košíku

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s přáteli!

Sdílet 0 Sdílet

Podcasty