4.6 z 5 7 hodnocení čtenářů

• 4 z 5 hvězdiček Shira009 registrovaný uživatel

Za soumraku (v originále Just After Sunset) je další povídková kniha z pera mistra hororu. Stephen King tentokrát rozehrává širokou škálu strašidelných příběhů, které se pohybují od temných až po surreální. A i přesto, že některé povídky vynikají svým napětím a originalitou, jako celek se mi kniha jeví spíš průměrně (a to i přesto, že jsou napsané typicky inteligentním a vtipným stylem). Některé z příběhů působí rozptýleně a nedostatečně vyvinutě, zatímco jiné zase ve čtenáři zanechávají silný a hluboký dojem. Kingův charakteristický styl psaní a schopnost vytvářet strhující atmosféru je zde stále patrná, ale namísto toho, aby se autor zaměřoval více na nadpřirozeno, příběhy se většinou točí kolem obav z různých aspektů běžného života. Pokud se zaměřím na samotné povídky, tak Willa byla povídka, která mě bavila asi nejméně. I přesto, že se bezesporu jedná o chytrý psychologický příběh, který na mě v mnoha ohledech působil jako epizoda z Black Mirror, byla na můj vkus až zbytečně zdlouhavá a nebavila mě. Oproti tomu Utíkej, Káčo, utíkej (v originále Gingerbread girl) Kočka z pekla, N a Věci, které po nich zůstali, jsou přesně ty povídky, které ve vás rezonují ještě pěkně dlouhou dobu po přečtení. Celkově tedy dávám této sbírce 4 hvězdičky, protože jak už tu bylo mnohokrát zmíněno, číst se to opravdu dalo. Pokud jste fanoušky hororového žánru a máte rádi Kinga ve všech podobách, věřím, že vám kniha může nabídnout několik zajímavých i strašidelných zážitků zároveň.

Kniha, Beta Dobrovský, 2020, 9788075932433

• 5 z 5 hvězdiček Jirka registrovaný uživatel

Stephen King prostě povídky psát umí a tato kniha to potvrzuje. Velmi povedená sbírka povídek a rozhodně doporučuji :)