Velmi zajímavá kniha, člověk hlavní hrdince velmi fandí, ona vlastně klame tělem. Za obyčejnou domovnicí se skrývá neobyčejná žena s neobyčejným rozhledem.

Kniha, Host, 2008, 9788072942862

• 5 z 5 hvězdiček Bara H. registrovaný uživatel

Nádherná kniha, skýtá zajímavé myšlenky, určitě se k ní jednou vrátím.

Kniha, Host, 2008, 9788072942862

• 4 z 5 hvězdiček Eva Francová registrovaný uživatel

Příběh Renée, starší osamělé domovnice, která však není typická domovnice, ale miluje umění, literaturu a filozofii a snaží se to před okolím maskovat. Pak tu máme Palomu, dvanáctiletou slečnu, která je výjimečně inteligentní a rozhodne se, že spáchá sebevraždu. Obě sledujeme podle jejich deníků a více než o děj samotný, tu jde o filozofické myšlenky, které tu obě hlavní hrdinky určitým způsobem rozebírají. Na jednu stranu složité myšlenky o našem bytí, na druhou stranu je příběh vyprávěn s lehkostí a vtipem. U této knihy je skvělé pročítat se recenzemi, tolik protichůdných názorů jsem již dlouho neviděla, ale přesně takové jsem měla u čtení pocity. Ze začátku to bylo až moc složité, někdy jsem asi úplně nepobrala, co tím chtěla autorka říci a kniha mě tolik nebavila. Zlomilo se to v polovině, kdy se do příběhu dostala alespoň trošku nějaká akce a já se od knížky už nemohla odtrhnout. Moc mě bavilo poznávat ostatní obyvatele domu, jací jsou, co dělají, ale bohužel se mi pletli, jejich jména si byla podobná a já jsem dost často nevěděla, kdo je kdo. V příbězích mám ráda, když mají hrdinové také rádi knihy a jsou v příběhu zmiňovány. Tady máme několikrát i popsaný děj a jsem ráda, že jsem docela nedávno četla Annu Kareninu, neboť jsem alespoň věděla, o čem je řeč. V knize se dost často řeší gramatika a např. chyby ve slovosledu a podobně, to bylo vcelku nezáživné. Neumím francouzsky, ale myslím si, že když se mluví o tom, jaké chyby se dělají ve francouzštině, tak to vyzní líp, než když překladatel musel vymyslet podobné chyby v českém jazyce. Ano, obě hrdinky byly v podstatě nesympatické, ale postupem času se to ve mně zlomilo a já si obě zamilovala. O to pro mě byl horší konec, který byl nečekaný a poslední stránky jsem již skoro přes slzy neviděla. Kniha budí rozporuplné pocity, ale jako celek si mě získala a já si čtení nakonec opravdu užila. Je to kniha o umění, o nalezené radosti, o kráse, která může být všude kolem nás.

Kniha, Host, 2013, 9788074910418

• 5 z 5 hvězdiček Kateřina Hušková registrovaný uživatel

Hrdince jsem fandila. Člověk nemusí být filozofií políben, aby pochopil děj.

Kniha, Host, 2008, 9788072942862

• 4 z 5 hvězdiček Hana Kristínová registrovaný uživatel

Teda po prvních několika stránkách jsem chtěla knihu odložit, ale ještě, že jsem tak neučinila. Je to zajímá kniha a čtenář ji musí přijít na chuť. Ale skrývá v sobě úžasné myšlenky. Dávám 4 hvězdy za ten začátek, ale jinak doporučuji.

Kniha, Host, 2008, 9788072942862

• 5 z 5 hvězdiček Veronika registrovaný uživatel

Neobycajne..krasne..dojimave.. koncert slov! Nevzdat zaciatok sa vam odmeni.

Kniha, Host, 2013, 9788074910418

• 4 z 5 hvězdiček Romana Novotná registrovaný uživatel Zakoupil produkt

"Tohle je možná život: spousta beznaděje, ale také chvíle krásy, ve kterých čas neubíhá stejně. Je to, jako by se v notách udělala nějaká závorka v čase, jako by se čas zastavil, jako by se člověk ocitl jinde, jako by to bylo VŽDY V NIKDY." Těmito slovy končí tato neobvykle krásná kniha. Nelehké čtení, ale pokud se vám podaří se do čtení ponořit, knihu si užijete.

Kniha, Host, 2013, 9788074910418

• 5 z 5 hvězdiček Ivana Fridrichová registrovaný uživatel

Muriel Barberyová - S elegancí ježka. Potkaly jsme se před cca 9ti lety. Nadšení z téhle knihy se nedostavilo hned. Zkrátka to nebylo ve správnou chvíli a v příznivé životní etapě. Putovala pak ještě okruhem "mých" čtenářů a všichni resp. všechny se shodly na tom, že je to krásná kniha. Vzala jsem ji tedy do rukou cca po dalších dvou letech a celkem bez většího očekávání začala číst tam, kde jsem před tím skončila. A jako by to byla úplně jiná kniha. Přečetla jsem ji za den a noc.... Nyní jsem neodolala její audio podobě s Taťánou Medveckou - úžasný zážitek :-), který zapíjím hrdinčiným oblíbeným jasmínovým čajem... Dokonalý požitek. Dejte si také :-)

Audiokniha, OneHotBook , 2016, 8594169480855