4.6 z 5 9 hodnocení čtenářů

Poslední pes na Zemi má rozhodně co nabídnout. Dostáváme vcelku zajímavý příběh zasazený do blízké a ne právě radostné budoucnosti, který však autor odlehčuje i notnou dávkou humoru. Když k tomu připočteme i lehkost, s jakou je tato kniha napsaná, dostáváme do rukou úžasně svižnou a zábavnou knihu, která i přes vážnější téma dokáže vykouzlit úsměv na tváři. Zkrátka a dobře ideální jednohubka do dnešních horkých dní...

Kniha, Edice Knihy Omega, 2019, 9788073909840

Mám rád tyhle postapo knihy, filmy, hry vlastně cokoliv. Co se týká samotné knihy, tak za mě pěkné čtivo, i když například epilog mi přišel už přehnaný :(. Střídá se vyprávění mezi psem a jeho pánem, kniha rychle ubíhá a zabaví. Zejména ke konci (cca od 350 strany) mě nutila číst a číst a číst, jen abych věděl co se dál bude dít. Kdo má rád tenhle žánr, tak bude určitě spokojen.

Knížka mě naprosto uchvátila, příběh byl až nemožně poutavý a nedovolil mi se od knihy odtrhnout. Doporučila bych knížku naprosto všem, číst ji byl skvělý zážitek a velmi dobrá zkušenost! A nebojím se to po dočtení říct ,,jsem HAJZL"! Díky Linekere!

Chvíli mi trvalo, než jsem se sžila s Reginaldem. Jeho odtažitost vůči lidem ale člověk pochopí ve chvíli, kdy to nejméně čeká. Lineker byl od první chvíle jasný favorit knihy, který svým humorem, ač vulgárním a někdy i vcelku černým, dokázal knihu krásně odlehčit. Nad jeho myšlenkami jsem se občas musela pozastavit i já a říct si, že ten pes má sakra pravdu. Přečteno opravdu jedním dechem..

Musím říct, že tohle bylo víc než fajn čtení. Sice pomalejší začátek (cca 100 až 150 stran), ale dost humoru a těšila jsem se na každou další kapitolu. Líbil se mi pohled psa, který dějovou linku obohacoval svými upřímnými názory a psím humorem, který byl občas až černý. Děj byl sice poněkud jednodušší, postavy ale tuto jednoduchost vynahrazovaly - jejich propracovanost a uvažování je geniální. Myslím, že by se kniha neměla řadit do žánru scifi, spíš jde čistě o nějaký ten apokalyptický román. Poslední pes na Zemi je opravdu víc než fajn čtení a mohu jen doporučit! (i jako odpočinkové čtení na dovolenou a tak)

Úplně bych knihu neřadila mezi sci-fi, ale spíše čistě do postapo. Každopádně nejde o klasický postapokalyptický román. Popis světa "poté" pro mě byl v knize celkově vedlejší. Hlavní zde byly spíše myšlenky jednotlivých postav. Asi to nejoriginálnější bylo to, že jeden z vypravěčů je pes. A je neskutečně vtipný a taky pekelný sprosťák, ale části z jeho pohledu byly výborné a vážně vystihovaly to, jak si psí myšlení představuji. Takové to "zrychlené" nadšení, které pes předvádí, když vás vítá. To jsem z knihy cítila pokaždé, když si vzal Lineker slovo. Kniha je také neuvěřitelně čtivá.

Netradiční postapo sci-fi, kde velmi zásadní roli hrají úvahy a myšlenky postav na úkor hlavní dějové linky. I když ta je logická a ani nepostrádá napětí. Moc mě to bavilo. Škoda, že kniha nebyla delší. Psa Linekera jsem si zamilovala i přes jeho vulgarismy.