• Kateřina Svobodová Kateřina Svobodová

Javier Castillo je nejen sympaťák, ale i výborný vypravěč. Španělsko jeho knihami žije a je na čase, aby se s jeho tvorbou seznámili také tuzemští čtenáři. Pokud tedy milujete thrillery s výborně vykreslenými postavami, které vám během čtení přirostou k srdci, a drama až do samotného konce, měli byste zpozornět!

4.6 z 5 61 hodnocení čtenářů

42× 5 hvězdiček 14× 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Ivan Dachs Hladík registrovaný uživatel

Co kniha, to bestseller, platí zatím o dílech Javiera Castilla, 35letého autora. Magisterský titul v oboru obchodní management získal na prestižní škole ESCP Business School, pak se ale pustil do psaní. Naštěstí. Hned jeho první knihy Den, kdy se ztratil zdravý rozum (El día que se perdió la cordura) se prodalo více než milion kusů, kniha se dočkala mnoha překladů. Českým čtenářům se představuje svým dalším úspěchem, titulem Ztracena v bílém šumu. A je to představení ve velkém stylu! Od první stránky, první minuty čtení, vás nenechá vydechnout. Nenápadně odhaluje drobné i větší stopy, které se postupně slévají. Čtenáře přitom neunavuje žádnými komplikacemi, pečlivě vystavěná kostra příběhu drží pevně pohromadě, byť je rozložen do několika let. Vždy ale přesně víte, v jakém okamžiku se nacházíte. Castillovi tempo příběhu umožňuje čtenáři plně představit prostředí i postavy, jejich záměry a motivace. I za cenu vlastních spoilerů, které ale celkovému dojmu nevadí. Přestože v roce 1998, kdy kniha začíná, bylo autorovi 11 let, jeho popis přelomu 90. let a nového milénia je až překvapivě věrný, dokonale popsaný a tedy zřejmě dokonale nastudovaný. Jak je Castillo pečlivý, si uvědomíte hned několikrát. Třeba při setkávání s Miren Triggsovou, která má velkou šanci stát se pro čtenáře oblíbenou hrdinkou, sympatickou svou až posedlostí, jíž bude chtít sledovat i nadále. Zaujme ale celé pátrání po jedné malé holčičce v obřím New Yorku, skvěle vylíčené emoce ženských hrdinek, byť je autorem muž, a každá další součást titulu. Javier Castillo se pak stane vaším novým oblíbeným autorem a díky němu možná otevřete dveře španělské literatuře. Zaslouží si to ona i vy. Hodnocení: 80 %

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 4 z 5 hvězdiček Kateřina Vlasáková registrovaný uživatel

Pěkně napsaná detektivka. Neřekla bych, že se jedná thriller, ale je to zdařilá kniha. To, co se v ní děje, je děsivé. Určitě jsem nečetla naposledy.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 4 z 5 hvězdiček Kateřina Horylová registrovaný uživatel

Děj skáče do různých časových období, ve kterých sledujeme únos tříleté holčičky, zdrcené rodiče, vyšetřování policie, novinářské články bažící po senzaci a prodeji, v další dějové linii stále neúspěšné pátrání, zoufalé rodiče, investigativní novinářku pátrající na vlastní pěst a překvapivě i únosce a jeho příběh. . Všechny dějové linky byly zajímavé a napínavé. Postavy byly velmi reálné, do každé jsem se dokázala vcítit. Nejvíc mě asi bavila Miren, novinářka, která neměla vůbec lehkou minulost. Nebylo jednoduché knihu odložit, protože mě zajímalo, jak to dopadne. Fakt se mi kniha líbila.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 5 z 5 hvězdiček Silvi01 registrovaný uživatel

Tohle je BOŽÍ. Napínavá knížka, u které nemůžete přestat.. DOPORUČUJI

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 5 z 5 hvězdiček Vendy registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Velice zajímavá kniha. Má takové malé poselství, že by se člověk neměl nikdy vzdávat. Konec byl trošku hrrr, ale i tak mi ukápla nejedna slza.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 5 z 5 hvězdiček Lucie registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Knížka super, nemohla jsem přestat číst. Napínavé až do konce. Doporučuji.

E-kniha, Vendeta, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Kateřina Krhutová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Skvělá detektivka, vřele doporučuji k přečtení.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 4 z 5 hvězdiček Věra Reňáková registrovaný uživatel

Když to vezmu z hlediska vyšetřování, řekla bych , že tato policie vůbec nevěděla čeho se chytit. Místo aby se stáčelo třeba vyšetřování kolem rodičů, což u nás se dělá jako první, tak hledali jehlu v kupce sena, jenže nemohli najít pomalu ani to seno. Za to začínající novinářka se opravdu zakousla do případu, a cokoliv věděla postupovala ve vyšetřování dál a dál. Policajti se ji jen posmívali a odstrkovali ji, místo aby ji vyslechli. To je taková výtka k tomu, co se mi moc nelíbilo. Jinak nápad a děj byl skvělý, i když se přesouvalo stále předtím a nyní, stále se dobře v tom dalo orientovat. Jen je škoda, že se nedokázalo vyšetřit ten její případ a nikdo se tím nezabýval a ona ve skrytu duše stále trpí. Zase je to vlastně pro ní motivace, aby ve vyšetřování byla dobrá. Měla by spíše být policajtka než novinářka, to by jí šlo o hodně líp.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 3 z 5 hvězdiček pribehyodjany registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Bohužel, ač jsem se na tuhle detektivku těšila, absolutně mi nesedla Miren, reportérka, která se případem zmizení Kiery zabývala. Díky ní mi to přišlo strašně depresivní a jakoby zlo vždycky vyhrávalo. Díky krátkým kapitolám se to četlo ale dobře a konec jsem hltala, abych věděla, jak to dopadne.

E-kniha, Vendeta, 2022,

• 5 z 5 hvězdiček Petra Lásková registrovaný uživatel

Přečteno v rekordním čase! Nedalo se odtrhnout! Hned jsem objednala druhý dil ze série - Hra o duši. Už se nemůžu dočkat až dorazí!

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 5 z 5 hvězdiček Alenka registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Dobře čtivé a napínavé. Kdo váha zda zvolit knížku nebo seriál co o tom vyšel, rozhodně knížku, mnohem lepší.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 5 z 5 hvězdiček Tereza Kopřivová registrovaný uživatel

Asi nejnapínavější kniha, jakou jsem kdy četla! Nemohla jsem se odtrhnout. Autor píše neskutečně čtivým a příjemným stylem, že vám ani nepřijde, že čtete.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 5 z 5 hvězdiček Diana Dubová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Prvních 50 stran jsem přečetla jedním dechem. Nyní jsem u strany 300 a nelituji. Doporučuji k přečtení.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 5 z 5 hvězdiček Jana Šamšová registrovaný uživatel

"Člověk je tím, co miluje, ale také tím, čeho se děsí." "Dokonce i v té nejhlubší studni se dá kopat ještě hlouběji." V New Yorku 1998, kde se koná největší průvod ke Dni díkůvzdání, dojde k únosu téměř 3 leté Keiry. Rozjede se pátrání a jediné, co se najde jsou oblečení a vlásky malé leté Keiry. Studetka žurnalistiky Miren si vybere tento případ ke své práci, kterou má napsat a zasvětí mu velkou část svého času. Jsem plná dojmů, protože tato kniha bezesporu patří k těm nejlepším, co jsem doposud četla. Od samého začátku drží čtenáře v napětí. Jde o více časových linií, ve kterých se čtenář rychle zorientuje. Navíc každou kapitolu provází velmi krásné a hluboké citáty, myšlenky.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 5 z 5 hvězdiček Lenka Zajíčková registrovaný uživatel

Miluju trhrillery. Jenže jich mám načteno docela hodně, a tak se mi stává, že to co jiní vychvalují, se mně nelíbí. A jak tomu bylo u knížky Ztracena v bílém šumu do Javiera Castilla? Jednoznačně skvělý příběh! Ztracena v bílém šumu je o páru, který při slavnostech a sledováním průvodu přijde o tříletou dcerku. Jsou zdrceni a netuší, jak se jim holčička mohla ztrarit. Pátrání probíhá všude a Aaron s Grace věří, že se Kiera brzy najde. Bohužel, ani po dni, týdnu, měsíci a letech nebyla nalezena. Rodiče jsou zdrceni, ale stále věří, že Kiera někde je a jednoho dne se objeví. V den, kdy by jí bylo osm let, objeví se před dveřmi jejich domu videokazeta na které je holčička podobající se Kieře, jak si hraje v pokoji. A pátrání nabere na obrátkách... Navíc v příběhu sledujeme životní cestu novinářky Mirren, jejíž linka mě taky velice bavila a její soukromé pátrání po Kieře byla taková terapie, protože se sama vyrovnávala s jedním traumatem, které jí ovlivňovalo život. Musím smeknout před autorem. V knize skáčeme z různých časových období a přesto jsem se ani jednou v příběhu neztratila. Napětí bylo na všech stránkách od začátku až do konce a ač čtenář ví, přibližně od třetiny knížky, kdo a proč Kieru unesl, tak mi to vůbec nevadilo. Ba naopak se mi líbilo vykreslení nového života Kiery a jak se s tím vyrovnávala. Přeci jen byla unesena ve třech letech, a tak si ze svého raného dětství moc nepamatovala. Ve Španělsku je tento pětatřicetiletý autor přirovnáván ke Stephenu Kingovi s čímž souhlasím a rozhodně si od autora přečtu jeho další knihu Hru o duši, která teprve čeká na vydání. A doufám,že u nás vyjdou všechny jeho knihy. Má jich na svém účtu již pět.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 5 z 5 hvězdiček KAMILA registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Opravdu skvěle napsané, do poslední chvíle udržuje kniha v napětí

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 3 z 5 hvězdiček Veronika Drdová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

3,5* Dobrý čtivý thriller o hledání ztracené holčičky Kiery a tragédii jedné rodiny. Kniha se zaměřuje na pátrání, převážně ze strany začínající novinářky a ukazuje hloubku utrpení rodičů. Jejich zoufalství jde cítit z každé stránky a přechází i na vás. Přesto je to příběh i o naději a nevzdávání se. Děj je rozdělen do krátkých kapitol a prolínají se různé časy příběhu, ale přesto se neztratíte a víte, kde se v časovém úseku nacházíte. Postavy jsou sympatické a dobře vykreslené a věřím, že o novinářce Miren ještě od autora uslyšíme. Moc se mi ještě líbily krátké citáty na začátku kapitol. Např: Lžeme proto, abychom skryli pravdu a abychom někomu neublížili, ale také proto, aby se naše lež stala skutečností.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 5 z 5 hvězdiček Alena Látová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Opravdu přečteno jedním dechem ,velmi dobře se četlo a novinářce Miren jsem fandila.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 5 z 5 hvězdiček Monika registrovaný uživatel

To byla jízda....... krátké kapitoly, které končí otevřeně a nutí vás to číst dál a dál. Přeskakování v pěti časech,mi ze začátku přišlo nepohodlné,ale časem mi došlo, že mě to drží v napětí. Oblíbila sem si novinářku Miren, která nepřestala hledat ztracenou holčičku a její pasáže mě moc bavili. Na začátku každé kapitoly byly krásné a pravdivé citáty. Tento příběh skončil uzavřeně ,ale pro novinářku Miren se na konci otevírá další případ. Dokážu si představit, že by podle knížky mohl být i film a hlavní roli by mohl hrát můj oblíbený španělský herec Mario Casas.

Kniha, Vendeta, 2022, 9788027700189

• 5 z 5 hvězdiček Petra D. registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Na knizku jsem se moc tesila a nezklamala. Prectena jednim dechem! Naprosto jsem se vzila do role bezmocneho rodice. Vyborne napsanae a velmi, velmi ctive.