• Jiří Klimeš Jiří Klimeš

Vyprávění se přelévá od romantických pasáží po srdcebolné tragédie, a díky tomu se přibližuje skutečnému životu a nesklouzává k přeslazenosti a patosu. To samé platí o postavách, které prožívají změny, a ve shodě s životními situacemi se posouvají i jejich charaktery, takže o nějaké plochosti nemůže být ani řeč. Pokud bych měl udat jeden jediný důvod proč si kniha zaslouží být přečtena, pak je to pro tu péči, která byla věnována všem hrdinům a hrdinkám napříč příběhem.

5.0 z 5 1 hodnocení čtenářů

• Eva Francová registrovaný uživatel 5 z 5 hvězdiček

Rodinná sága ze současného Chicaga. William je z rodiny, kterou zasáhla tragédie a je těžké v takovém prostředí vyrůstat. Proto, když potká rozzářenou Julii, poznává úplně jiný svět. Navíc mu do života vstoupí i její sestry – Sylvie, Cecelie a Emeline. Najednou má rodinu, o které nikdy ani nesnil. Ale jen do té doby, než přijdou takové problémy, které rodinu zcela rozloží…. Tato kniha rozhodně na první pohled upoutá svou krásnou obálkou, ale hned na ten druhý, svým kouzelným obsahem. Toto totiž byla taková nádhera!!! Od prvních stránek vás kniha vtáhne a pohltí. Je to čtivé, krásné, smutné, bolavé, ale i plné naděje. Od začátku příběh zasáhl moje emoce, prožívala jsem vše s hlavními hrdiny, byla jsem zvědavá, kam nás autorka zavede, nedokázala jsem vůbec odhadnout, co nás ještě čeká. Bylo velmi těžké knihu odložit, nejraději bych četla v jednom kuse a nevnímala okolní svět. V knize jsou skvěle vykresleny různé lidské povahy, síla rodiny, lásky a přátelství. Sourozenecké poutu je tu vylíčeno tak nádherně, že bych si v příštím životě moc přála sestru (a nebo raději rovnou dvě ). Ač se v příběhu stále něco děje, nečekejte jednu akci za druhou. Je tu spoustu pasáží, které přemýšlí o lidské duši, o lidském bytí. Právě tyto pasáže jsem hodně prožívala. Často se mě velice silně dotkly a vyvolaly ve mně tolik emocí! Příběh vám přinese spoustu nádherných myšlenek, krásných vět. Opravdu, je to radost číst. V knihách mám ráda, když je obálka součástí samotného příběhu a tady tomu tak bylo a bylo to krásně propojené. Od autorky jsem četla její předchozí knihu Milý Edwarde a můžu říct, že je vidět neskutečný posun v její tvorbě. Nádherná kniha, která vás dojme až k slzám. Williame, Julie, Sylvie, Cecelie, Emeline – jsem stále s vámi.