0.0 z 5 hvězdiček
měkká vazba150 Kč
Běžně 168 Kč
Kniha ( měkká vazba )
148 Kč s DPH
Běžně 165 Kč
Nápověda
Jsme transparentní
Sedmý svazek esejů Milana Kundery se jmenuje O hudbě a románu. Na záložce se dočtete: "Neobávejte se: to není žádná univerzitní přednáška, ale úvaha plná překvapivých odboček, vzpomínek, polemických pasáží i vtipů, vyprávěných někým, kdo byl celým svým životem spjat jak s románem, tak s hudbou, těmito dvěma uměními, která patří Evropě více než… Přejít na celý popis
Kdo se rád bojí, nesmí si nechat ujít knížky Darcy Coates. První tři díly její hororové série Strašidelné domy nyní vycházejí v limitované edici s až děsivě krásnou ořízkou! Více informací
Sedmý svazek esejů Milana Kundery se jmenuje O hudbě a románu. Na záložce se dočtete: "Neobávejte se: to není žádná univerzitní přednáška, ale úvaha plná překvapivých odboček, vzpomínek, polemických pasáží i vtipů, vyprávěných někým, kdo byl celým svým životem spjat jak s románem, tak s hudbou, těmito dvěma uměními, která patří Evropě více než kterákoli jiná, protože právě ona Evropu vytvořila. Není to ostatně žádné nedorozumění, že za knihu Zrazené testamenty - z níž pocházejí obě části této knížky - byla Kunderovi v roce 1996 udělena cena americké Společnosti hudebních skladatelů (ano, hudebních skladatelů)."
4.5 z 5 2 hodnocení čtenářů
1× 5 hvězdiček 1× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
5 z 5 hvězdiček Matouš Čihák registrovaný uživatel
Esejistická kniha "O hudbě a románu" (Atlantis, 2014) v sobě zahrnuje zamyšlení Milana Kundery nad uměními, s nimiž spojil život tak, jak po mnohá staletí celá Evropa. V první části nazvané "Improvizace na počest Stravinského" rozvíjí v sedmnácti kapitolách několik vynikajících úvah nad dějinami hudby, jejími poločasy, citovostí, nad Bachovým „uměním vytvářet celek z jednoho jádra“ a dalšími tématy, jež se Kunderovi zrcadlí také v románovém umění. Touto eseji rovněž skládá poctu Stravinskému a jeho tvorbě, v níž poukazuje na snoubení inspirace, témat a skladatelských technik napříč hudebními dějinami. Jakoby „emigrační zranění“ Stravinskému dovolilo objevit jedinou vlast v hudbě a on dělal vše proto, aby se v ní cítil doma – v každém jejím pokoji. Druhá část "Improvizace: Nietzsche, André Breton, Chopin, Thomas Mann, Musil, Beethoven…" (ve francouzském originále "Díla a pavouci") je opět tematicky spjatá s hudbou a románem. Je zamyšlením nad přibližováním filozofie k románu a románu k filozofii, v němž sehráli významnou roli Nietzsche a Musil. Kundera zde také zdůrazňuje Beethovenův odkaz umění, kterým se odlišil od svých předchůdců i současníků, tedy že pro umělce musí být kompozice sama invencí, v níž se projevuje autorova osobitost. Obě eseje pocházejí z francouzského originálu "Zrazené testamenty", za kterou autor obdržel cenu americké Společnosti hudebních skladatelů. V překladu vyšly jako sedmý svazek esejů Milana Kundery. Z celé české řady se zdá být tematicky nejvíce jednotný. Je plný překvapivých úvahových odboček, vzpomínek i silných polemik, které Kundera až s hravou lehkostí myšlení a vyprávění čtenáři objevuje.
Kniha, ATLANTIS, 2014, 9788071083498
4 z 5 hvězdiček Kateřina Strýčková registrovaný uživatel
„Žít, to je obtížné a ustavičné úsilí neztratit sebe sama z dohledu, být stále pevně přítomen sám v sobě, ve své statis.“ Další skvělé úvahy a myšlenky. Druhá pasáž mi ovšem přišla zajímavější.
Kniha, ATLANTIS, 2014, 9788071083498
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.