5.0 z 5 2 hodnocení čtenářů

• 5 z 5 hvězdiček Dušan Guman registrovaný uživatel

Publikácia zapĺňa veľkú dieru v literatúre tohto typu. Prehľadným a obohacujúcim spôsobom prináša informácie a zaujímavosti o najvyšších vrcholoch všetkých európskych štátov. Ku každému z nich okrem presných faktografických údajoch pridáva zaujímavosti aj o oblasti, v ktorej sa ten ktorý vrch nachádza a samozrejme podrobnú trasu výstupu naň. Nechýbajú veľmi pekné fotografie pri každej kapitole. Napriek veľkému množstvu tém a údajov prehľadná a príjemným štýlom napísaná kniha tak môže byť nielen veľkou inšpiráciou a motiváciou na túry po Európe, ale aj cenným zdrojom poznania pre všetkých, ktorí sa zaoberajú geografiou a prírodou ako takou. Jej štúdium bolo pre mňa radosťou. Ako knižný fajnšmeker som si tiež vychutnal jej kvalitný papier a vôňu :) Toto zrelé dielo dáva tušiť ďalší veľký potenciál jeho autora.

Kniha, Alpress, 2016, 9788075430502

• 5 z 5 hvězdiček Jan Bartoš registrovaný uživatel

Velmi zajímavá kniha přináší přehled nejvyšších hor jednotlivých evropských zemí a už jen její prolistování je díky množství nádherných fotografií požitkem. Abecední uspořádání evropských zemí je přehledné, každý pahorek (třeba v Nizozemsku), kopec, hora či velikán Elbrus má v knize své místo. Autor dokonce přináší popis pro případné návštěvníky či v některých případech nadšené lezce a dobyvatele vrcholů. Možná, že mapy jsou jen schématické, ale vhodně popisy přístupů na jednotlivé vrcholy doplňují. Myslím, že kniha si najde své fandy a že dobře doplňuje zeměpisné znalosti, které máme. A upřímně - kolik dokáže každý "z hlavy" vyjmenovat nejvyšších hor jednotlivých evropských zemí?

Kniha, Alpress, 2016, 9788075430502