• Hana Wielgusová Hana Wielgusová

Všechny příběhy do jednoho jsou skvělé. Nejde jen o obyčejné prvoplánové horory. Jsou psychologické, depresivní a kruté. A nadčasové. Máte-li smysl pro humor, najdete v nich dokonce i ten. Dostanou se vám až pod kůži a právě v tom je tajemství Kingova mistrovství.

4.6 z 5 51 hodnocení čtenářů

34× 5 hvězdiček 14× 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček renett registrovaný uživatel

Tyto povídky vás opravdu nezklamou.

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064082

• 5 z 5 hvězdiček Monika Hoštičková registrovaný uživatel

Za mě ty nejlepší Kingovy povídky. U některých jsem se opravdu až bála! Za zmínku dle mého určitě stojí například Nekuřáci, a. s., Děti kukuřice, Římsa a nebo ta, jejíž název kniha nese, Noční směna. Doporučuji!

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064082

Vynikajicí sbírka krátkých povídek, které mají říz. King dokazuje, že i všední věci mohou být děsivé. Některé příběhy už z hlavy nikdy nedostanete.

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064082

• 4 z 5 hvězdiček Zuzi registrovaný uživatel

Top 3 povídky :Římsa, Nekuřáci, a. s. , Děti kukuřice

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064082

Římsa, Nekuřáci, Noční směna, Já jsem brána a vůbec všechno skvělé! Ale Prám? Kdo z vás si troufne po přečtení ještě někdy plavat v jezeře?

Kniha, Beta Dobrovský, 2018, 9788073069803

• 5 z 5 hvězdiček Lenka Adlerová registrovaný uživatel

Přečetla jsem jedním dechem, i když jsem je nečetla poprvé, skvělá kniha, povídky strašidelné i k zamyšlení, fanouškům Stephena Kinga nesmí tato kniha chybět v knihovničce a po přečtení této knihy určitě mnoho dalších fanoušků přibyde.

• 5 z 5 hvězdiček Jana registrovaný uživatel

King je u mne PAN spisovatel

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064082

• 5 z 5 hvězdiček ykwia registrovaný uživatel

Ja si myslím, že dlhé romány sú od Kinga lepšie ako kratšie poviedky. Ale pri tejto zbierke sa mi to nepotvrdilo.

• 4 z 5 hvězdiček Lenka Sadílková registrovaný uživatel

Nový rok nejde přivítat jinak, než Kingem. Noční směna je soubor dvaceti povídek, ke kterým přispěl skvělými ilustracemi a obálkou @murinwolf.art Znala jsem jen dvě povídky – Děti kukuřice a Šroťák. Všechny ostatní jsem neznala a jsem ráda, že jsem měla možnost si je přečíst v novém vydání. ••• Samozřejmě povídková kniha je vždycky risk ať u známého autora, či začínajícího. U povídek nikdy nevíte. Buď to může být top, nebo propadák. Ty, které jsou za mě top je Kostlivec, Mrtví se někdy vracejí, Šroťàk, Nekuřáci a.s., Římsa a Poslední příčka žebříku. U každé jsem prožívala něco jiného. Strach, nejistotu, dojetí, sevření srdce nebo husí kůži. Taky se mi libí jeho neustálé propojování. Prokletí Jeruzalémské nebo-li Jerusalems' Lot, neříká vám to něco? Ano, Salems' Lot nebo-li Prokletí Salemu, které autor polohově usadil až podivně blízko sebe. A v povídce Na dobrou noc podivnosti ze Salemu roztahují své drápy dál. ••• King píše velmi živě a svižně. Jsme u něj zvyklí většinou na hodně podrobné popisy a pomalý, vyvíjející se děj. Díky tomu jsou některé jeho knihy tlustší. Tady to tak není, povídky jsou tak akorát dlouhé bez hluchých míst, proto bych tuto sbírku povídek klidně doporučila těm, kteří s Kingem začínají.

Kniha, Beta Dobrovský, 2023, 9788075935380

• 4 z 5 hvězdiček Daniela Bujnochová registrovaný uživatel

Některé povídky jsou slabší, jiné velmi povedené, určitě si každý najde co se mu líbí. Mě osobně se líbila povídka Nekuřáci a.s., povídka pojednává jak přestat s kouřením, spisovatel vykreslí příběh tak dokonale, že jsem ji musela dát přečíst i svojí mamce.

• 5 z 5 hvězdiček Mirda Šváb registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Opravdu výživná sbírka povídek! Titulní kus je fakt mazec! Kostlivec mě docela pobavil svou pointou. Ale nejlepší příběh jsou určitě Děti kukuřice...

• 5 z 5 hvězdiček Linda Trejbalová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Mistrovsky odvyprávěné povídky, od nichž se nedá odtrhnout, mezi nejlepší řadím proslulé Děti kukuřice, Římsa, Nekuřáci, Na dobrou noc a Poslední příčka žebříku.

• 3 z 5 hvězdiček Martin Vitouš registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Kniha mě osobně až na pár povídek vůbec nebavila.

• 5 z 5 hvězdiček Shira009 Uživatel aplikace KDčko

Každá povídka je jiná, všechny jsou něčím originální. Stephen King patří již několik let mezi mé nejoblíbenější autory. Jeho smysl pro detail, popis temných zákoutí lidské mysli a nezkrotná fantazie mě nepřestávají udivovat. Strach, temná atmosféra, napětí, děs, smrt, beznaděj a zmar. To vše umě zabalené do nejrůznějších žánrů. I přes kvalitativní kolísavost povídek Stephen zas a znova dokazuje, že strach má mnoho podob. Za mě nejzdařilejší Kukuřičné děti, Kostlivec a prokletí Jeruzalémské.

• 4 z 5 hvězdiček Michaela Řechtáčková registrovaný uživatel

Povídky mám ráda, jelikož jsou krátké a jsou tak tím nejlepším čtením třeba před spaním. No a povídky od Kinga se prostě musí číst za tmy, jinak by to ani nešlo... . Tato sbírka povídek vyšla poprvé celosvětově už v roce 1978, ale tato obálka je za mě rozhodně nejkrásnější. Kniha obsahuje například povídky Noční směna, Šroťák, Děti kukuřice, Žena v pokoji, Noční příboj a další... Některé už jistě znáte a možná dokonce i zfilmované. I tak bylo čtení skvělé a autorův podpis je prostě znát v každé větě. . Za mě byly top povídky Nekuřáci a.s., Děti kukuřice a Mrtví se někdy vracejí. Vyloženě špatná povídka ale nebyla žádná, spíš šlo o jejich délku - King vyniká právě tím, že umí dokonale popisovat situace a věci a některé povídky byly krátké, tudíž tam na to nebyl takový prostor.

• 5 z 5 hvězdiček Aleš Richter registrovaný uživatel

Noční směna je úplně první Kingova sbírka povídek z roku 1978, kdy jeho sláva stoupala raketovou rychlostí. Kniha obsahuje celkem 20 povídek, z nichž se většina již dříve objevila v různých amerických periodikách (Penthouse, Cosmopolitan, Gallery, Ubris či Maine Magazine). Úvodního slova se ujal John D. MacDonald, jeden z autorových oblíbených autorů. Čtenář se může těšit na pestrou paletu děsu a sbírka je společně s prvními autorovými romány přesně oním důvodem, proč je King označován za krále hororu. Čeká na vás sklepení plné hladových krys, krvežíznivý mandl na prádlo, skříňový strašák děsící malé děti, armáda obživlých vojáčků, různé mutace těla – ať už po návratu z Venuše nebo po konzumaci prošlého piva, zabijácké náklaďáky nebo pár mrtvých chlapců, kteří se někdy vracejí. Vyděsí vás zabiják řádící v areálu studentských kolejí a podivný trávníkář, který má dosti neobvyklé pracovní metody. Pořádnou dávku napětí zažijete na úzké římse výškové budovy a jak se zbavit zlozvyku vám ukáže firma Nekuřáci a. s. Zavítáte do kukuřičných polí v Nebrasce, kde se to hemží divnými dětmi a seznámíte se s dvěma muži, z nichž jeden moc dobře ví, co ženy potřebují a ten druhý zase tuze miluje květiny. Chybět nesmí ani dva výlety do Jerusalem´s Lotu, městečka, které autor proslavil ve svém druhém románu Prokletí Salemu, a na skok se mrknete i do doby po řádění Kapitána Tripse, tedy superchřipky, která výrazně zredukovala počty obyvatelstva na naší planetě v románu Svědectví. I když se povídky Poslední příčka žebříku a Žena v pokoji zabývají smrtí, překvapivě se nejedná o horory, ale o dost smutné kousky. Druhá jmenovaná je navíc vzpomínkou na autorovu umírající matku. Zajímavostí určitě je, že všechny povídky této sbírky posloužily jako předlohy filmovým adaptacím, nejen celovečerním, ale i seriálovým či krátkometrážním v rámci projektu Dollar Babies - projekt, kdy autor odprodává práva na zfilmování svých děl za jeden americký dolar za striktně daných podmínek. Této šance se chopil i český rodák Robin Kašpařík, pod jehož režisérskou taktovkou vznikl snímek Jsem brána. Kniha se může pyšnit nominací na ceny Locus Award a World Fantasy Award (1979) a získala cenu Balrog za nejlepší sbírku roku 1980. Když nepočítám výbor z díla z roku 1992 pod názvem Mrtví se někdy vracejí, sbírka Noční směna u nás vychází již počtvrté. Nicméně tentokrát nakladatelství Beta přichází se zásadní inovací. Tou je dvacet ilustrací vytvořených českým umělcem Murinem Wolfem, který již v minulosti pracoval na obálce třetího vydání knihy Pod kupolí. Nečekejte však opět explozi křiklavých barev. Ilustrace jsou mnohem umírněnější, kromě obálky pouze černobílé a krásně sbírku doplňují. Zakomponování názvu povídky do ilustrace už je jen třešničkou na dortu. Nápad spojit síly s ilustrátorem a obohatit tak nová vydání kingovek je velkým krokem kupředu a já doufám, že tento trend bude i nadále pokračovat. Pořídit si Noční směnu je povinností jak pro fanoušky Stephena Kinga, tak pro všechny milovníky béčkových hororů, v tomto případě i těch filmových.

• 5 z 5 hvězdiček Molnárová Martina registrovaný uživatel

Knížka se mi velmi líbí, doporučuji všem čtenářům Kinga přečíst.

• 5 z 5 hvězdiček Petra registrovaný uživatel Zakoupil produkt