3.7 z 5 3 hodnocení čtenářů

• 3 z 5 hvězdiček Eva Francová registrovaný uživatel

Biografický román Světlany Allilujevy, Stalinovy dcery. Její pohnutý osud plný zvratů můžeme sledovat v této knize. Seznámení s Indem Singhem zásadně ovlivnilo její život a nakonec se dostala i z Ruska do Švýcarska a Ameriky, bohužel ji to však stálo ztrátu svých dětí… Tak, co k této knize napsat. Bohužel musím říct, že mě anotace zasáhla víc, než samotná kniha. Navíc už v anotaci se dozvíte úplně vše o životě Světlany a v knize je to už jen o trochu více rozvedeno. Téma knihy mě velice zajímalo, dozvěděla jsem se spoustu nového a připomněla si hrůzy, které se odehrávaly v Sovětském svazu a jak na ně nahlížel celý svět. Tentokrát mi nesedl styl psaní. Spoustu myšlenek se znovu a znovu opakovalo. Nebyla na mě přenesena žádná emoce, ačkoliv o spousty dramatických a emočních situací nebyla nouze. Hodnotím tedy průměrem, ale určitě kdo se chce dozvědět něco více o této ženě, tak doporučuji k přečtení.

Kniha, Odeon, 2015, 9788020716453

• 4 z 5 hvězdiček Kateřina Plicková registrovaný uživatel

Stalin i historie jeho hrůzovlády vyvolává emoce i po všech uplynulých letech od jeho smrti. O to více i v dnešní době veřejnost vzrušuje možnost podívat se pod pokličku jeho vlády, za oponu soukromí a přímým pohledem se podívat do nitra jeho rodiny. A to je přesně to, co vám tato kniha... nedá. Příběh je vyprávěn z pohledu Stalinovy dcery, která svého otce dávno pohřbila, své mindráky však ne a potácí se jako sovětská VIP po Moskvě a SSSR s touhou po svobodě, v níž však neumí žít. Románová podoba vyprávění o životě dcery tyrana nebyla nezajímavým čtením, na hodině dějepisu bych ji však nevytahovala a pokud toužíte po reáliích ze Stalinova rodinného života, sáhněte po jiné knize. Jinak se však jednalo o zajímavé čtení, je však na něj opravdu nutné pohlížet jako na román pouze inspirovaný skutečnými událostmi a neočekávat od knihy něco, co ani nebylo ambicemi čtenářovi předat.

Kniha, Odeon, 2015, 9788020716453