Velmi dojemný příběh...

Kniha, CooBoo, 2016, 9788075442093

• 5 z 5 hvězdiček Kristýna registrovaný uživatel

Knihy na téma koncentračních táborů zaslouží vždy plné hodnocení. I když autor nepojme téma zrovna šikovným způsobem, zde se to povedlo.

Kniha, CooBoo, 2016, 9788075442093

• 5 z 5 hvězdiček Lenka Staníčková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Knihu jsem četla v rámci čtenářské výzvy. Od jisté doby nemůžu číst knížky o druhé světové válce, koncentračních táborech a pokusech na lidech. Ale tady jsem se kousla a prostě jsem ji přečetla. Bohužel jsem zjistila, že se jedná o druhý díl, ale i tak se dala bez prvního dílu číst. Začátek byl pozvolný a představil nás s hlavní postavou Rose, která lítá s doručovacím letadlem. Bohužel při svém posledním letu zahlédne bombu a tím jak ji pronásleduje a zachrání životy tisíců lidí, je nakonec zajata nacisty a odvedena do koncentračního tábora. Setkává se tam s "pokusnými králíky", kteří nemohou chodit a potkává spoustu dalších zajímavých lidí, kteří zažívají strašné věci. Svým způsobem to nepopisuje ty nejhorší věci, které se táborech děly, ale i tak to bylo strašné. Bohužel je to napsáno trochu milou, změkčenou formou.. pro mě bohudík, ale pro ostatní čtenáře asi ne. Není to napsáno úplně podle skutečné události, ikdyž z velké části ze skutečných událostí autorka čerpala. Kniha se mi jinak líbila.

Kniha, CooBoo, 2016, 9788075442093

• 4 z 5 hvězdiček Eva Francová registrovaný uživatel

Příběh mladé pilotky Rose Justiceové, která byla při letu z Paříže chycena nacisty a poslána do koncentračního tábora. Tam najde ženy, které se stanou jejími přítelkyněmi a díky nim se snaží překonat hrůzy tohoto místa. Volné pokračování knihy Krycí jméno Verity. V obou knihách je důležitá ženská síla, odvaha a přátelství. Postavení žen v druhé světové válce je často opomíjeno, ale právě Elizabeth Wein se to snaží dostatečně nahradit v obou těchto knihách. Příběh v knize je smyšlený, ale hrůzy koncentračního tábora se zakládají na pravdě, na vzpomínkách skutečných lidí, kteří jím prošli a měli to štěstí, že přežili. I proto ve Vás tato kniha nechá hlubokou stopu a člověk je vděčný za to, co má. Kniha je proložena básničkami, ne zrovna optimistickými, právě z prostředí a období stráveném v táboře. Obě knihy jsou úžasné, silné, ale jednu hvězdičku opět strhávám. Úplně mně nesedí styl psaní, kdy příběh čtete ze zápisků hlavních hrdinek. Ale věřím, že právě tento způsob bude spoustě z Vás naopak moc vyhovovat. Každopádně moc doporučuji k přečtení.

Kniha, CooBoo, 2016, 9788075442093

• 5 z 5 hvězdiček Adriana Dosedělová registrovaný uživatel

Škoda, že knihy mají pouze dva díly, ono hrdinek v druhé světové bylo více. Špionek dokonce 5 nej. I přesto jde o dobrou knihu, kterou si rádi přečtete až do konce.