4.6 z 5 29 hodnocení čtenářů

21× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Zita Kolářová registrovaný uživatel

Silná kniha o hrůzách II. sv. války. Doporučuji.

Kniha, Argo, 2017, 9788025722237

• 5 z 5 hvězdiček Lucie Fendrichová registrovaný uživatel

Pro mě jedna z nejlepších knih, jakou jsem kdy o 2. světové válce četla. Jedná se o knihu autobiografickou a o to jsou všechny brutality v knize ještě horší. V této knize je ohromná spousta násilí, příšerných scén, týrání a mučení a lidského primitivismu nejhrubšího zrna. Přesto všechno kniha stojí za přečtení, je to úžasné svědectví.

Kniha, Argo, 2017, 9788025722237

• 5 z 5 hvězdiček Marta registrovaný uživatel

Velmi drsné čtení, ale také velmi působivé. Odhaluje temné stránky lidského zla až na samu hranici.

Kniha, Argo, 2017, 9788025722237

• 5 z 5 hvězdiček Vendula Bonková registrovaný uživatel

Drsná a skvělá. Přečetla jsem ji jedním dechem.

Kniha, Argo, 2017, 9788025722237

• 5 z 5 hvězdiček Michal registrovaný uživatel

Knih z tématem 2. Světové války jsem zatím moc nepřečetl a dá se říct, že je to pro mě ještě dost neprobádaná půda, ale musím říct, že se Nabarvené ptáče řadí k jedné z nejemotivnějších a podle mého názoru i nejdůležitějších knih, které jsem za svůj život přečetl. Myslím si, že by si ji měl přečíst úplně každý, protože to umožní člověku dívat se na svět trochu jinýma očima a uvědomit si to, že kdysi tu byly mnohem horší věci než ty, kterým musíme čelit dnes.

Kniha, Argo, 2017, 9788025722237

• 5 z 5 hvězdiček Marie Rachůnková registrovaný uživatel

Kniha je napsána velice poutavě. Musela jsem ji pořád číst, nešlo přestat. Ovšem z některých hrůz, které se v příběhu děly, mi běhal mráz po zádech. Kniha byla napsána skvěle, ale film bych nezvládla.

Kniha, Argo, 2019, 9788025729007

• 4 z 5 hvězdiček Kateřina registrovaný uživatel

Kruté, drsné, odporné...přesto fascinující kam až může lidské zlo zajít. V určitých pasážích mi běhal mráz po zádech, v jiných mi bylo dost nevolno. I tak jsem knihu přečetla téměř jedním dechem. Film jsem neviděla, ale myslím, že si ho i odpustím. Zážitek z knihy mi bohatě stačí.

Kniha, Argo, 2019, 9788025729007

• 5 z 5 hvězdiček Lenka registrovaný uživatel

Skvělá kniha, ale film se mi líbí víc

Kniha, Argo, 2019, 9788025729007

• 5 z 5 hvězdiček Monika registrovaný uživatel

Tak mam docteno a spousty emoci v sobe. Vzdy tvrdim, ze kniha je dobra, pokud vyvola emoce takove, jake vyvolat ma. Tady si myslim, ze se to povedlo velmi. Dokonce i premyslim, zdali vyhrava znechuceni nad dejem ci doslovem, jakou nechutne hnusnou propagandu knize vychodni Evropa udelala, na druhou stranu se vlne emoci fakt nedivim. Dlouho jsem necetla neco tak odpudiveho, prestoze se knizka cetla rychle a dobre :-) Jsou v ni zastoupeny prvky z zivota tech nejchudsich obyvatel venkova-jejich predsudky a obyceje, ktere pak vedly k tak brutalnimu chovani. Je v ni skryta i dusicka ditete, ktere chce za kazdou cenu zit a snazi se vsemu tak nejak po detsku porozumet. Jeho zlomeni a nakonec? Jak tato kniha dopadne nenapisu, ale necht si ji precte jen ten, kdo ma opravdu silny zaludek, protoze skvele popisy a ich forma ve vas vyvola sve.

Kniha, Argo, 2019, 9788025729007

• 5 z 5 hvězdiček Bronislava registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Kniha se čte velice dobře. Poutavý příběh malého chlapce za druhé světové války. Chlapec se sám bez rodičů a domova musel protloukat zemi a prosit cizí lidi o stravu a střechu nad hlavou. Lidé se k němu, vzhedem jeho " původu",nechovali hezky a velice mu ubližovali. Autor dopodrobna líčí krutost té doby a postav, které se v ději objevují. Knihu stojí zato přečíst, ale na film bych asi neměla sílu koukat. Je tam moc až zvrhlé krutosti. Asi by mi z toho nebylo dobře.

Kniha, Argo, 2019, 9788025729007

• 5 z 5 hvězdiček Eva Francová registrovaný uživatel

Nabarvené ptáče je dramatický příběh malého židovského chlapce v období druhé světové války. Na podzim roku 1939, poslali rodiče svého šestiletého chlapce na vesnici a doufali, že se tak vyhne krutostem války a po ní se opět šťastně shledají. Pěstounka, u které měl žít, zemřela za dva měsíce a malý chlapec se dal na útěk. Celé čtyři roky se potuloval od vesnice k vesnici a snažil se najít, u koho by mohl zůstat. Vesničané ho považovali za ztracené cikáně, tak se ho nechtěli ujmout kvůli tomu, aby ho nenašli Němci a hlavně se báli, že je chlapec uhrane. Cestou se chlapec setkal doslova se zvěrstvem a krutostí. Nejen vůči němu, ale i lidí ve vesnici navzájem. Právě surovost této knihy způsobovalo od jejího vydání silné kontroverze. Jedni chtěli kvůli tomu autora zničit, od dalších získal autor prestižní literární ceny. Knížka je velice pěkně, čtivě napsaná. Celá je vyprávěna z pohledu malého chlapce. Místa i události jsou dobře vykresleny, že máte pocit, že jste přímo tam. Krutosti jsou někdy hodně drsné, ale věřím, že taková doba byla a nemělo by se před tím zavírat oči. Knížku jsem si přečetla až na základě nového filmu a rozhodla jsem se, že se na něj půjdu také podívat. Knížku nedoporučuji slabším povahám, ale kdo má rád příběhy z období druhé světové války, neměla by ho kniha minout.

Kniha, Argo, 2019, 9788025729007

• 5 z 5 hvězdiček Michal Říčka registrovaný uživatel

Z této knihy jsem měl doslova husí kůži. Tak dojemný a upřímný příběh je jedním z mála a stojí za přečtení.

Kniha, Argo, 2017, 9788025722237

• 5 z 5 hvězdiček Ivana Fridrichová registrovaný uživatel

Říci, že tahle kniha je o putování židovského chlapce východním Polskem v době druhé světové války - to nestačí. Příběh, který čtete je plný brutality, bídy faktické i lidské, špíny a sprostoty. Je to příběh, u něhož byste očekávali spíše temný středověk než polovinu dvacátého století v Evropě. To, že bylo vyvráceno, že se jedná o autorům autobiografický příběh, nic neubírá na jeho síle. Pokud po knize sáhnete, doporučuji ji přečíst najednou - není totiž jisté, že budete mít sílu ji otevřít znovu...

Kniha, Argo, 2017, 9788025722237

• 4 z 5 hvězdiček Martina Tihlářová registrovaný uživatel

Přiznám se, že na poprvé jsem skončila někde v půlce. Popis scén je surový a brutální, některé scény dost kruté. Nemohla jsem na ni ale přestat myslet, na druhý pokus dočetla a rozhodně nelituju. Při čtení mi chvíli běhal mráz po zádech, chvílemi se mi chtělo brečet a něco jsem potřebovala "rozdýchat", ale doporučuji - silnější knihu jsem asi zatím nečetla...

Kniha, Argo, 2011, 9788025703915