4.0 z 5 48 hodnocení čtenářů

17× 5 hvězdiček 15× 4 hvězdičky 14× 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 3 z 5 hvězdiček Martina Davidová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Tato kniha je v pořadí třetí, kterou jsem od Kariky četla. Začátek knihy čtenáře opět hned vtáhne do děje. Hlavní hrdina hned řeší záhadu, kterou by chtěl rozlousknout se svými přáteli. Děj krásně plyne, je zajímavý, čtivý a místy strašidelný. Jelikož je kniha kratší (190 stránek), děj má opravdu rychlý spád. Bohužel na to, jak mě kniha hned od začátku nadchla, začaly mi ke konci vadit dlouhosáhlé filozofické úvahy o více světech a universu. Jednak člověk vůbec neví, která bije, takže má tendenci tyto úvahy přeskakovat a jednak to úplně zazdilo děsivý děj. Konec knihy sice překvapil, ale jelikož byly poslední stránky opravu o těchto úvahách, už jsem se do čtení závěru nutila. Podle mě je to škoda, protože závěr se dal napsat mnohem lépe. Na to jak byla kniha čtivá s zajímavá, závěr byl katastrofálně nudný, kniha by se dala ukončit i bez těchto přehnaných filozofických blábolů.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 5 z 5 hvězdiček Andrea Neugebauer registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Naprostá pecka, tohle jsem teda nečekala. Pan Karika je skvělý, patří mezi moje oblíbence.

Audiokniha (mp3), Publixing, 2021,

• 3 z 5 hvězdiček Jakub Procházka registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Knížka je skvělá...ale asi jen do 2/3. To, co se odehrává asi posledních 30-40 stran je neskutečná směs blábolů, filozofie a fantazírování. Až jsem chvíli myslel, že budu muset knihu odložit, protože to se vážně nedalo číst. Jak mám Kariku rád, tak tohle si mohl odpustit.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 1 z 5 hvězdiček Josef registrovaný uživatel

Kniha se četla velice pěkně a držela čtenáře v napětí. Osobně bych tam nedával posledních 15 stránek, které jsou jenom filozofické kecy a zbytečně natahují knihu a ke konci to trochu kazí dojem a všechno co to tak pracně vybudovalo tak to vzápětí shodí ze stolu.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 5 z 5 hvězdiček Irena Tesařová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Čtu stále a všude...Mám ráda knihy s napětím, a to takové, které si fakt zapamatuji. Kupuji thrillery, ale později mi některé splývají..., ale jsem fakt nadšená, když narazím na autora, který je vždy zajímavý, děj nepodobný jiným autorům, napínavý (a ani není nutné řešit horu mrtvol), ale přesto vás drží v napětí, a to je právě Jozef Karika. Jeho knihy jsou nenapodobitelné, jiné, vždy si je pamatuji. Jsou i dobře napsané (bez laciných frází), mají nápad, čtou se jedním dechem !!! Jen jsem byla zvyklá, že u jiných autorů je vrah dopaden a závěr se obrací ke kladnému konci...Ne tak u Kariky, ten nemá problém nechat zemřít i hlavního představitele....Trochu mi to připadá kruté, ale vlastně i tím se liší a je jedinečný....Netušíte, jak kniha končí, neodhadnete to. Já mám již čtvrtou jeho knihu a mohu jen doporučit ostatním čtenářům.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 3 z 5 hvězdiček Jana registrovaný uživatel

Kdo má rád Kariku, kniha ho nezklame. Hlavní hrdiny má (alespoň podle těch knih, co jsem od něj četla, podobné). Dějová linka podobná (hl. hrdina někde něco objeví a začne napínavý děj se známýma...). Já oceňuji zápletku, je to jiné než u jiných autorů. Tato kniha se četla lehce, děj napínavý, ale hodně mi zklamal závěr. Už jen to přečíst byl výkon, protože tam prolíná a né moc objektivně spoustu filozofických směrů a názorů. Osobně myslím, že to propojení ani nedává vůbec smysl, resp. se tomu dá silně oponovat. Posledních cca 40 stran byl děs. A vůbec ten konec... Mohl být napínavější.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 4 z 5 hvězdiček Razorek registrovaný uživatel

Mysteriózní záležitost která vyvrcholí ve filozofické úvahy které vás donutí se zamyslet.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 4 z 5 hvězdiček Jana Šamšová registrovaný uživatel

"Svět, co je kolem nás, nevnímáme přímo. Zažíváme jenom vlastní vědomí světa. Vědomí, tedy něco v naší hlavě, mozku. Všechno, co vnímáš jako svět, je elektronický fenomén, který vytváří tvůj mozek. Jenom hra různých obrazů, reprezentace, pouhý sen. Ať už jdeš kamkoliv, ať děláš nebo vidíš cokoliv, potkáš se s jedinou realitou, které nemůžeš utéct, s vlastním vědomím." Můj oblíbený autor, jeho Trhlina je úžasná, vřele doporučuji. Ale poslední dobou ty knihy od něj zklamou koncem, rozuzlením, vysvětlením. Dala bych 5 hvězdiček, ale konec byl příliš dlouhý a vysvětlen tak, že chvílemi se zastavila mysl a musela to vstřebávat. Udělala jsem si dost poznámek, hledala v mapách a filozofy, kteří jsou v knize zmíněni. Autor píše velmi poutavě, určitě doporučuji.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 4 z 5 hvězdiček Ludmila Lahodová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Mám Kariku moc ráda, pro mne je mistr napětí a stupňující se zápletky. Kdo tohle tempo umí? Ale filozofování o objektivním a subjektivním universu mi vadilo .Jednak to šlo říct jednodušeji a jednak trochu pokulhávalo. Myšlenky hlavního hrdiny při umírání byly zajímavější. Není mi jasné, proč J.K. cítil potřebu opustit svůj úderný a výstižný slovník

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 5 z 5 hvězdiček Pavla registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Kniha se nesla v napěté atmosféře, ale abych se přiznala, dost mě pobavila hádka v autě, mezi Ninou a Gabem.Parádní to slovník autora. :D Ale ne je to skvěla knížka, četla se jedním dechem. Doporučuji, byla vážně skvělá.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 4 z 5 hvězdiček Ludmila registrovaný uživatel

Zprvu jsem měla problém se začíst, neboť tentokrát (poprvé u autora) mi byli hrdinové krajně nesympatičtí. Avšak poté nastala (jak napovídá název) smršť a já se nedokázala od knihy odpoutat. Někteří čtenáři zatracují filozofování v části knihy, to mě však naprosto sedlo a přišlo mi vhodné.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 5 z 5 hvězdiček Kateřina Mandulová registrovaný uživatel

Smršť slovenského autora Jozefa Kariky je jeho poslední hororový počin a musím uznat, že je to jízda. Doslova. Ústřední trojice se dostane blízko jedné záhadě, kdy je s přehledným úsekem cesty spojena velmi tragická nehodovost, aniž by to dávalo větší smysl. Vypravěč příběhu se však dostane mnohem blíže rozluštění záhady, než všechny záchranné složky před ním a spolu se dvěma svými přáteli nasednou do auta a rozhodnou se vyzkoušet sílu pověry na vlastní kůži. Příliš pozdě jim však dojde, že lidové zkazky mohou mít mnohem větší sílu než vyvolání úšklebku při strašení babičkou na vesnici. Že je to může všechny stát mnohem více… Je to dobré, je to skvělé. Příběh, vyprávěný v první osobě, příjemně odsýpá, ústřední trojice se pohybuje ve svižném tempu (kniha nemá ani 200 stran, takže musí) a dostává se tak k jádru záhady. Sice si sem tam odskočí k vlastním emocionálním trablům, ty však dostanou v druhé části knihy úplně jiný rozměr, než jen jako trapné sdělování pocitů hysterických myslí pod tlakem. Autor rozjíždí roadtrip ve slovenské krajině s nadpřirozenou hrůzou v zádech nejenom ústředních postav v knize, ale i u čtenáře samotného. Pokud se tedy chcete bát, rozjeďte se za větru jednou lesní silnicí a hlavně, nehleďte příliš zpříma…

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 5 z 5 hvězdiček Monika Kokešová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Karika se čte velmi dobře a rychle...oproti Trhlině, nebo Strachu, které se četly fakt samy, zde bylo hodně pasáží s probíráním filozofických polemik...ale i tak měla spád a dobře se četla. Člověka samotný děj a použití názvů určitých oblastí nutí k tomu, aby zalovil na Google, jestli jsou tyto uvedené informace skutečné, nebo smyšlené...Spousta mě jich překvapila. Za mě mohu jen doporučit.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 4 z 5 hvězdiček Daennach registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Karika je nepochybně mistr svého žánru. I když je vám nepříjemné číst dál, musíte. I když hlavního hrdinu s jeho stupňujícím se šílenstvím začnete nenávidět, pořád mu fandíte. A i když si myslíte, že nemůže udělat to, co se chystá udělat...udělá to. I když je děj u díla Smršť tak trochu předvídatelný, autor má stále esa v rukávu, kterými překvapí. Karikovým knihám není snadné něco vytknout, ačkoli v tomto případě mě trochu otravovaly přehnané filozofické úvahy o dvojím světě a universu. To však neohrožuje celkově skvělý a neopakovatelný čtenářský zážitek. Jen tak dál!

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 4 z 5 hvězdiček JIŘÍ registrovaný uživatel

Skvělý Karikův styl opět na scéně. Kdo má Kariku rád, knížku si určitě vychutná.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 5 z 5 hvězdiček HONZZIK registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Další vynikající a velmi čtivá kniha autora, napínavá do poslední stránky, vřele doporučuji.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 4 z 5 hvězdiček Jiří Kráčmar registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Začátek velmi slibný, celé budování atmosféry okolo "padoucha" mělo dobrý feel, ale jak se knížka dostávala ke konci, tak se dostavil pocit zklamaní, každopádně to stojí za to si přečíst a jestli máte Kariku rádi, můžu doporučit.

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 4 z 5 hvězdiček Lukáš registrovaný uživatel

Zajímavá kniha

Kniha, Argo, 2021, 9788025733974

• 3 z 5 hvězdiček ykwia registrovaný uživatel

Za mňa 3,5. Nie najlepší autorov horor, ale ak už ste od neho niečo čítali a páčilo sa Vám to, určite skúste. Ak ste ešte nečítali nič, doporučujem radšej Strach alebo Trhlinu. Pri knihe som mal pocit, že autor až moc zapadol do vychodených koľají a príbeh sa odohrával podľa šablóny jeho predchádzajúcich príbehov, najmä Priepasti. Hlavne čo sa týka nie moc vycibrenej psychológie postáv a trochu prvoplánových vnútorných dialógov.

Kniha, Ikar, 2020, 9788055175294