Daisy Jones & The Six

Daisy Jones & The Six

4.8 z 5 hvězdiček 22 hodnocení čtenářů

• Znáte takový ten pocit, když něco nemůžete vyhnat z hlavy? Já teď nemůžu vyhnat z hlavy Daisy Jones & The Six. Rozhodně je to jeden z těch kousků, o němž budu dlouhé večery přemýšlet. Autorka si mě získala! Jednoznačně je to to nejlepší, co se mi letos dostalo do rukou! Neuvěřitelně silné, dojemné a emotivní, to všechno a mnohem, mnohem více je tahle kniha!

Více

Anastasja Vištalová Anastasja Vištalová

4.8 z 5 22 hodnocení čtenářů

15× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 3 z 5 hvězdiček Mirka

Není snadné knihu hodnotit. Příběh sám o sobě je silným tématem, přitažlivým pro mnohé. Ale druhá věc je textové zpracování, vykreslení postav, do jaké míry je možné cítit emoce, hloubku prožitku - okamžiky štěstí či pádu na dno, pocity. Za mě je to čtení pro někoho, kdo vyrostl na filmech o tanečnících typu "talentovaná nepochopená se dostane mezi elitu - se všemi úspěchy i pády" a pochopitelně doplněná nadějí a beznadějí v lásce. Má to přesně ty atributy: Krásná, talentovaná, na hraně drog a nevázaného sexu se schopností předat lidem něco mimořádného. Jenže to mě tam zásadně chybí je autenticita. Právě ta autenticita, která je známá všem, kteří mají rádi rockovou muziku a vše, co k ní neodmyslitelně patřilo. Když si to srovnáte s knihou o Mötley Crüe/ Autor Neil Strauss - no tak tahle kniha je na úrovní Barbie a Disney svět. Protože Mötley Crue je kniha, kde budete věřit každé napsané slovo. Znáte hudbu, znáte příběh hudebníků a víte, že co čtete, je hodně reálné. Přitom forma vyprávění - to znamená příběh vypráví více lidí - jak hudebníků, tak producentů, tak hlavní postava - je stejný. Jenže ta slova zvoní úplně jiným sdělením. Opravdovým, syrovým, věcným, takže cítíte tu opuštěnost rockerské duše, balancování, propasti v drogách, úlety všeho druhu, extáze na entou i drsná probuzení/střety s realitou. Motley je kniha, kde se vám chce místy zvracet hnusem z činů zdrogovaných a neskutečně nadaných hudebníků a také kniha, kde cítíte velikou lítost za jejich stavy - i když víte, že nebýt toho všeho okolo - nebyla by hudba typu Motley Crew. Takže tento titul je pro mě jako pohádka na téma úspěch v rockerském světě z pozice ženy. Což je podle mě strašná škoda. Protože stačilo by málo - být více tvrdší, více prokreslit osobnosti - a byla by to pecka. Takhle - přečíst a už se k tomu nevrátit.

Kniha, Kontrast Vintage, 2020, 9788076420793

• 3 z 5 hvězdiček Jiřina Havlíčková

Neobvyklá forma, ale velmi poutavé čtení.

• 5 z 5 hvězdiček Pavla

Pro ty, co mají rádi hudbu, skvělý příběh.

• 5 z 5 hvězdiček Terezie Hilšerová

Dala jsem na kladné recenze a nebyla jsem zklamaná, naopak jsem byla nadšená. Kniha se četla úplně sama, velmi rychle jsem si zvykla na postavy v knize a prožívala celý děj jakoby s nimi. Je to prostě pecka, rozhodně doporučuji

• 5 z 5 hvězdiček Anonym

Přála jsem si aby byli skuteční!!!

• 5 z 5 hvězdiček Marcela Heverová

Za mě skvělá kniha. Čtivá, zajímavá forma.

• 3 z 5 hvězdiček Martina Krausová

Myslím, že jsem tuhle knížku četla v nesprávný čas. Nebyla špatná, to zas ne, já si to čtení docela užila. Zajímalo mě, jak to dopadne, chtěla jsem postavy hlouběji poznat a celkově jsem si čtení toho příběhu užila, jen tak nějak nechápu ten hype okolo. Pochopila jsem, co má kniha čtenáři předat a možná to je ten problém - že jsem to tak nějak "prokoukla" a nezafungovalo to na mne. Hlavními tématy jsou závislost, sláva a neopětovaná láska. A skutečně chápu, co se nám k tomu snaží autorka říct. Ale podle mě na to trochu moc tlačila. Neříkám, že si na knížku už nikdy nevzpomenu nebo že ve mě nebudou některé části rezonovat, na druhou stranu si necelý týden po dočtení už nepamatuju většinu postav a vlastně ani žádný citát.. Znovu připomínám, že si nemyslím, že by knížka byla ŠPATNÁ. To vůbec ne, jinak by nedostala ani 3*. Je prostě jen... fajn? Slyšela jsem, že audiokniha (V angličtině) je skvělá, což si vzhledem k formátu dokážu představit, takže možná třeba za rok tomu dám druhou šanci v téhle podobě.

• 5 z 5 hvězdiček Eva Francová

Tato kniha je o fiktivní kapele The Six a zpěvačce Daisy Jones. Celá kniha je vyprávěna formou rozhovorů se členy kapely a lidí kolem nich. Je to o tom, jak vlastně kapela vznikla a proč se tak záhy rozpadla. Navíc pohledem každého zvlášť, jak to viděl právě on. Tak tohle byla jízda! Absolutně není poznat, že je to fikce. Při čtení jsem se rázem ocitla v sedmdesátých letech v Americe, v uších mi zněla Janis Joplin a měla jsem pocit, že to všechno prožívám s nimi. Je tam všechno – atmosféra té doby, samozřejmě, že taky sex, drogy a rock‘n‘roll. Muzika, kterou i při čtení slyšíte. Je to o vzniku jednotlivých songů (které si mimochodem můžete na konci knihy přečíst i s překladem). Možná, že tahle kniha není pro každého, ať už to je kvůli formě rozhovorů a nebo kvůli tématu. Já sama miluji hudbu a celé období sedmdesátek v Americe, takže je to téma přesně pro mě a moc jsem si to užívala. Knihu jsem nechtěla a nemohla odložit, úplně jsem se vžila do děje. Někomu se může zdát, že se tam toho moc neděje, ale já to vnímala naopak. Užívala jsem si každou větu, každý náznak. Je úžasné, co se dá vyjádřit hudbou, slovem, gestem. Při čtení jsem nutně potřebovala lístek na jejich koncert, potřebuji jejich desku, chci tam být s nimi. Škoda, že je to jen fikce. Už teď vím, že si knížku určitě znovu přečtu a objevím tam spoustu nových věcí, které jsem teď přehlídla. Úžasná knížka, kterou doporučuji! „Písničky jsou o tom, co člověk cítí, ne o tom, co se skutečně stalo.“

• 5 z 5 hvězdiček Pavlína Sluková

DAISY JONES & THE SIX Taylor Jenkins Red •Datum vydání: RECENZE ✌ •Obálka knihy je dle mého názoru mistrovský počin. Ihned mi svými barvami evokovala skupinu Queen, což rozhodně může přitáhnout pozornost navíc. A o to jde. Barvy, fotka, dokonalá symbióza. Chválím, neboť už to u mne vyvolalo velice příjemné pocity a zájem. •Autorka Taylor Jenkins Reid mi byla zatím neznámou, ale věřím, že díky jejímu sugestivnímu stylu psaní se to pro celý knižní svět brzy změní. Její další knihy si pohlídám stůj co stůj. Umí své ženské hrdinky postavit do hlavní role tak, aby to mužské čtenáře příliš nebilo do očí. •Forma vyprávění pomocí rozhovorů není rozhodně rušivá. Působí jako jedno velké, dynamické interview, které čtenáře vtáhne do děje a nechá ho vystoupit až v samém závěru knihy. Čtení této knihy je tak jedno obrovské turné s koncerty a životní horskou dráhou každé postavy. : ,, Kniha vypráví dva příběhy, které se v rozhodující okamžik sbíhají v jeden. Příběh rockové skupiny THE SIX, bratrů Billyho a Grahama Dunnových, kteří možná až příliš rychle vstupují do záře reflektorů a šílících fanynek v době, kdy rockenrol, nevázaný sex a drogy jsou rutinou slavných. Najednou však před frontmana skupiny Billyho nastupuje úžasná písničkářka Daisy Jones. Oba jsou dravci, vůdčí osobnosti a zároveň zranitelné duše toužící po přijetí. V momentě jejich spojení, kdy se z THE SIX a písničkářky DAISY JONES stává legendární uskupení,, DAISY JONES & THE SIX, nastává velký třesk. Krása, talent, lidskost, síla ega, vzestupy i pády, hledání cesty a sláva. A také spousta alkoholu, drog a rokenrolu. To vše najdete v knize, která Vás přiměje uvěřit, že je tato skupina divokých šedesátých a sedmdesátých let skutečná a že jejich turné bylo svým způsobem i Vaším. " * ,, Správné album musí být jako horská dráha, která končí na vrcholku. Je potřeba lidem nechat trochu naděje. " HODNOCENÍ: 100% ⭐⭐⭐⭐⭐ ( Pokud tato kniha nebude na seznamu povinné školní četby, pak ochudíme mladé čtenáře o velkou dávku adrenalinu, hluboký prožitek z četby i mnohá ponaučení)