4.6 z 5 30 hodnocení čtenářů

24× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček P.Chmel registrovaný uživatel

Neuvěřitelný a silný příběh, občas místy nelze uvěřit, že se to skutečně děje v té tak dokonalé Americe. Je to retrospektivní vyprávění životního příběhu autorky, chápu, že pro někoho jsou situace a události nepřehledné a napřeskáčku, ale je to naprosto logické, že vyprávění svého života a ještě tak citlivých věcí nejde jednoduše napsat v jedné dějové lince. Obdivuju autorku za to, že zvládla vystudovat tak prestižní univerzity, muselo to být neuvěřitelné těžké i pro někoho, kdo je celý život zvyklý dřít. Úchvatný příběh, místy velmi těžký a surový ale jedním slovem inspirující.

Kniha, Mladá fronta, 2022, 9788020459633

• 2 z 5 hvězdiček Romana Novotná registrovaný uživatel

Autobiografická ukázka fanatického prožívání mormonského náboženství - otřesné a nepochopitelné. I když Tara Westover na začátku knihy říká: " Tohle není příběh o mormonismu. Ani o žádném jiném náboženství." Toto její tvrzení ve mě vzbuzuje pocit jakoby předem omlouvala chování věřících !? Všichni v knize přeci staví svou víru nad lásku, úctu i sebeúctu ! Také mi v knize nesedí hned několik věcí - např. Tara a průběh celého jejího vzdělávání !? Financovaní čehokoliv !? A opravdu neuvěřitelné jsou vážné úrazy a jejich léčba !? Kniha je čtivá, ve mě však zanechává pocit několika ALE !

• 5 z 5 hvězdiček Barbora Sládková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Vynikající reálný příběh ze života, výborně popsala své duševní stavy při osvobozování se z tmářství, hlouposti a fanatismu. Hodně poučné v dnešní době...

Kniha, Windmill Books, 2022, 9780099511021

• 1 z 5 hvězdiček anonym registrovaný uživatel

Za mě zklamání, nedočetla jsem, skončila jsem polovině - měla jsem dojem, že čtu stále to stejné dokola, bez vývoje, šablonovité, předvídatelné.

• 4 z 5 hvězdiček Renáta Pouchová registrovaný uživatel

Upřímně jsem byla zaskočená úspěšným studiem dívky, které se dostalo tak málo rodičovského citu ale i pochopení ostatních blízkých osob. Neumím si představit, že bychom byli schopní bez základního vzdělání obstát na univerzitách a především v Oxfordu. Lze se naučit doma matematice a jiným vědám jen se základními informacemi? Přemýšlím o tom, je-li to reálné. Kdo mě přesvědčí?

Kniha, Mladá fronta, , 9788020452894

• 5 z 5 hvězdiček Veronika Vášová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Vdělaná je pravděpodobně mou první přečtenou biografií a rozhodně to byla trefa do černého. Vypráví velmi silný příběh o Taře, dívce z mormonské rodiny, která se rozhodne změnit svůj život. Několikrát jsem si během čtení musela připomínat, že se jedná o reálný příběh. Manipulativní otec, násilnický bratr a matka, která radši před vším zavírá oči. Dočetla jsem dnes odpoledne a stále nad vším přemýšlím, tak silně ten příběh rezonuje. Jediné drobné mínus - občas jsem se ztrácela, kdo který bratr je (kromě Shawna samozřejmě) a občas mi také dělalo problém domyslet si, kolik Taře v dané části příběhu je let.

E-kniha, Mladá fronta, 2020,

• 5 z 5 hvězdiček Lenka Rabanová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Neuvěřitelné, výborně napsané.

E-kniha, Mladá fronta, 2020,

• 5 z 5 hvězdiček Anonym registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Jedna z nejlepších knih, co jsem kdy četla :)

E-kniha, Mladá fronta, 2020,

• 4 z 5 hvězdiček Mário Kaňovský registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Knížka se četla velmi pěkně i přesto, že byla krátká tak byla velice obsáhlá.

E-kniha, Mladá fronta, 2020,

• 4 z 5 hvězdiček Zdenka HAVRANKOVA registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Opravdu zajímavá autobiografie,stojí za přečtení.

E-kniha, Mladá fronta, 2020,

• 5 z 5 hvězdiček Kateřina Plicková registrovaný uživatel

Vyprávění autorky o životě v rodině, která z náboženských důvodů odmítá veškeré instituce zdravotnictví, školství a uznává jen tvrdou práci a instinkty. Instinkty poznamenané předsudky, psychickými nemocemi a zaostalostí. Tara si prožila peklo ve vlastní rodině a vytrhnout se ze stereotypů, jaké do ní zaseli nejbližší, je běh na nejdelší trať ze všech. Tara však neúnavně bojovala, a stejně jako někteří z jejích dalších sourozenců, vybojovala si cestu ze začarovaného kruhu vlastní rodiny. Tara je inspirující osobností a ukázala, že vzdělání nejenom že není samozřejmost, ale stále jsou i v na první pohled civilizovaných zemích místa, kde je bráno dokonce jako zlo. Neuvěřitelná a šokující kniha. Díky za ni.

Kniha, Mladá fronta, , 9788020452894

• 5 z 5 hvězdiček Eva Francová registrovaný uživatel

Pravdivý příběh o tom, jak se může člověk vymanit z rodinných pout a vydat se vlastní cestou. Tara poprvé vkročila do školy, když ji bylo sedmnáct let, k lékaři zašla ještě o několik let později. Vyrůstala v mormonské rodině, v rodině náboženských fanatiků. Otec psychicky nemocný, matka bylinkářka a léčitelka. Tara pracovala s otcem na šrotišti, kde ji hrozilo každý den nebezpečí. Navíc jeden z jejích bratrů jí týral. Jediné vysvobození bylo odejít z domova. Silný příběh o silné dívce, která to v životě měla opravdu těžké. Je neskutečné, jak mnozí lidé ještě v současné době žijí a jsou ovlivněni pouze svou neodbytnou vírou. Kolikrát to vypadá, jak kdyby se příběh odehrával někdy před sto lety a ne, že je Tara vlastně moje vrstevnice. Neměla to jednoduché a i když se zdálo, že se jí podařilo odpoutat se, tak rodina je rodina a není snadné zpřetrhat všechny vazby. Člověk si ani nedokáže představit, jaké to všechno muselo být. Spoustu věcí, pro mě nenormálních, je zde naopak líčeno běžně, ale to jen díky tomu, že v tom Tara vyrostla a bylo to její součástí. Mám ráda knihy dle skutečných událostí a ani tento příběh není výjimkou.

E-kniha, Mladá fronta, 2020,