• Hana Wielgusová Hana Wielgusová

Všechny čtyři povídky jsou přiměřeně dlouhé a jako vlastně téměř celé Kingovo dílo, mají jedno společné téma – jak se obyčejní lidé chovají v neobyčejných situacích… I když nemoralizuje, morálku opět neopomíjí, ale tentokrát, jak sám říká, se snaží v nás nejprve vyvolat emoce a pak teprve přemýšlení. A moje rada na závěr? Podle pořadí důležitosti: všímejte si svých dětí, neuklízejte překážky ze silnice, nehrabte se ve věcech svého manžela a hlavně, noste sebou mačkátko na citrony! Nikdy nevíte, kdy se vám může hodit.

4.7 z 5 74 hodnocení čtenářů

54× 5 hvězdiček 14× 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Zuzi registrovaný uživatel

Povedená sbírka povídek, které mají ždibet společného ;-)

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064846

• 5 z 5 hvězdiček Monika registrovaný uživatel

Výborná sbírka povídek, která se četla jednim dechem. Doporučuji!

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064846

• 4 z 5 hvězdiček registrovaný uživatel

Jedna z lepších povídkových sbírek od mistra Kinga. Kingovy knížky miluju, ale povídky mě většinou zklamaly. Nicméně Černočerná tma mě bavila.

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064846

• 5 z 5 hvězdiček Nikola Matoušková registrovaný uživatel

Skvělá strašidelná sbírka od Kinga. Jestli máte rádi jeho napínavé příběhy, tady máte rovnou 4 v 1 :D .. Jedna lepší než druhá a čte se jedním dechem!

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064846

• 4 z 5 hvězdiček Klara registrovaný uživatel

Skvělá knížka. Nejvíce se mi líbilo Dobré manželství, které bylo opravdu dobré.

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064846

• 5 z 5 hvězdiček Jana H. registrovaný uživatel

Sbírka skvělých Kingových povídek.Doporučuji.

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064846

• 4 z 5 hvězdiček Pchasí registrovaný uživatel

První povídka je lehce náročnější, tím neříkám, že je špatná. Spíše je potřeba vytrvalosti. Ostatní jsou poté lehčí. Celkově jde o dobrou knížku.

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064846

• 5 z 5 hvězdiček MICHALAT. registrovaný uživatel

Všechny povídky v téhle sbírce mají společné to, že zlo má tentokrát podobu skutečných živých lidí. Žádní duchové ani upíří. A překvapivě jim to na působivosti vůbec neubírá a všechny jsou děsivější než mnohé duchařiny.

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064846

• 5 z 5 hvězdiček Petra registrovaný uživatel

Z Kingových povídkových knih jednoznačně moje nejoblíbenější.

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064846

• 5 z 5 hvězdiček renett registrovaný uživatel

Opravdu skvělé povídky! Mohu jen doporučit

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064846

• 3 z 5 hvězdiček Ivana Tomešková registrovaný uživatel

Kdo miluje Kinga, čtěte i tuhle ! K začátku knihy jen podotýkám: vydržte! :-)

Kniha, Beta Dobrovský, 2018, 9788075930088

• 5 z 5 hvězdiček Shira009 Uživatel aplikace KDčko

Temné povídky o ještě temnějších stránkách lidské povahy. Každá z nich vyvolává plno otázek - nejen o vině a trestu, ale i o životě, manželství, vztazích, o tom, co je pro člověka důležité a k čemu musí sebrat odvahu. O tom, že někdy nelze překročit vlastní stín a že účel světí prostředky. Prostě vyprávěné osudy lidí, kteří byli v určitém okamžiku svého života dohnáni k velkému rozhodnutí a následnému činu. Autorův doslov obsahující krátký komentář ke každé povídce, ve kterém bylo čtenáři poodhaleno, jakým způsobem se v hlavě spisovatelově rodí nápady, bylo pomyslnou třešničkou na dortu.

Kniha, Beta Dobrovský, 2023, 9788075935106

• 5 z 5 hvězdiček NB registrovaný uživatel Zakoupil produkt

+ Velmi čtivé, vzrušující, skvěle napsáno - občas nějaké překlepy Určitě doporučuji !

• 5 z 5 hvězdiček Veronika Krausova registrovaný uživatel

Tahle kniha mě dostala nejvíc asi povídka velký řidič ten mě dost dostal a pak dobré manželství... I zbylé dvě byly dobré ale nedostaly mě tak moc jako ty dvě doporučuji

• 5 z 5 hvězdiček Aleš Richter registrovaný uživatel

Stejně jako sbírky Čtyři roční doby (Different Seasons, 1982) a Čtyři po půlnoci (Four Past Midnight, 1990) obsahuje kniha Černočerná tma čtyři příběhy. Tentokrát se jedná o tři novely a jednu kratší věc, které spojuje stejný jmenovatel – odplata. První novela s názvem 1922, což značí rok, ve kterém se příběh odehrává, nás zavádí na farmu poblíž městečka Hemingford Home v Nebrasce, kde Wilfred Leland James společně se svým synem zavraždí svoji manželku a následně její tělo hodí do staré studny. Ne, nebojte se, nic jsem neprozradil. Příběh je vyprávěn v první osobě a k tomuto činu se Wilfred sám doznává hned na prvních řádcích. Styl vyprávění včetně zmíněného činu může někomu připomenout Kingův starší román Dolores Claiborneová, ale věřte, že jsou příběhy hodně odlišné. Oproti Dolores, zoufalé ženy, která se svého despotického a násilnického manžela zbavila ze strachu o sebe a své blízké, Wilfred odstraňuje svou ženu čistě pro svůj vlastní prospěch, aby získal část jejího pozemku a mohl dál v klidu na farmě hospodařit. Způsob odplaty je zde velice pozvolný a rafinovaný. „Existuje vůbec peklo, nebo si ho sami děláme na zemi?“ Velký řidič je klasickým příběhem pomsty, kterými se literatura a filmový svět jen hemží. King se zde neoriginalitou nijak netají a na profláklém tématu vystavěl příběh, kde svou hrdinku, brutálně znásilněnou spisovatelku, nechává při plánování sladké pomsty důkladně nastudovat snímky Přání smrti, Mé druhé já či Poslední dům nalevo. Jedná se o děsivý a napínavý kousek o zrůdách mezi námi. A o jedné takové je i třetí novela Dobré manželství na téma Jak dobře můžete znát své nejbližší? Zde zavítáme do starého dobrého Castle Rocku, které bylo již několikrát dějištěm Kingových románů, kde Darcy po sedmadvaceti letech „dobrého“ manželství zjišťuje, že je její muž sériový vrah. „Manželství je jako dům, který se neustále staví a každý rok jsou hotové nové pokoje. V prvním roce manželství je to chatička a po sedmadvaceti letech je to obrovské členité sídlo. Nutně se v něm objevily pukliny a zabedněné komory, zaprášené a opuštěné, a v některých zůstalo několik odporných ostatků, které by člověk nejraději nenašel.“ Tři novely doplňuje kratší povídka Prodlužování času, kde navštívíme další Kingovo fiktivní městečko. Tentokrát je to Derry, kde klauni dávají dobrou noc. Umírající Streeter uzavírá smlouvu s velmi podivným obchodníkem a stává se tak hlavním nositelem zla, když dostává možnost pomstít se svému „kamarádovi“ ze střední školy. Název sbírky, v originále Full Dark, No Stars, tedy Naprostá tma bez hvězd, krásně vystihuje její obsah, který je skrz naskrz nasáklý velmi pochmurnou a znepokojivou atmosférou. Neočekávejte žádné příšery, největším zlem je tu totiž sám člověk a jeho činy. King opět potvrdil, že mu tahle lidská monstra jdou nejlépe. „Stephen King nám prostřednictvím svých smutných hrdinů připomíná, jak iluzorní je bezpečí známého prostředí a každodenního života.“ Pro zajímavost bych ještě uvedl, že kromě povídky Prodlužování času byly všechny tři novely zfilmovány. K snímkům Dobré manželství a Big Driver, oba z roku 2014, napsal scénář přímo Stephen King společně s Richardem Ch. Mathesonem, což je syn slavného spisovatele. Snímek 1922 vznikl v produkci Netflixu v roce 2017. Kniha je velmi povedená, kritikou kladně přijata a právem ověnčena mnoha cenami, mimo jiné i cenou Brama Stokera a British Fantasy Award za nejlepší sbírku roku.

• 4 z 5 hvězdiček Jana Šamšová registrovaný uživatel

Dočtena, to byla ale jízda. Za mě byla nejlepší povídka Dobré manželství. Ona i ta první povídka byla výborná, ale na mě mazec, na tu asi nikdy nezapomenu. Dokonce se mi o ní i zdá... Moje první kniha od Kinga Nemám ji přečtenou, jsem u první povídky. Jako vážně? Tohle je hodně silné kafe. Kdo jste četli? Tak atmosféru umí opravdu navodit. Připadám si, jako bych byla součástí příběhu, jako by mi krysa běhala po zádech, stejně, jak mi běhá hrůza a mráz při čtení, jako bych cítila ten smrad a viděla odraz toho, co se odehrává v 14letém dítěti (doma mám stejně staré dítko). Můžu doporučit opravdu silným povahám, za kterou jsem se doposud taky považovala, ale teď se ve mně svírají vnitřnosti. Napsané opravdu bravurně "Věřím, že v každém člověku je ještě někdo jiný, cizinec, Intrikán."

Kniha, Beta Dobrovský, , 9788073064846

Soubor čtyř povídek. Především 1922 je naprosto šílená a boží.

• 5 z 5 hvězdiček Molnárová Martina registrovaný uživatel

Knížka se mi velmi líbí, doporučuji všem příznivcům Kinga přečíst.

• 5 z 5 hvězdiček Pavel registrovaný uživatel

Doporučuji

• 5 z 5 hvězdiček Štěpánka Lidová registrovaný uživatel

Naprosto úžasné příběhy týkající se manželství, partnerství, či jinak formulovaných vztahů mezi mužem a ženou. Obecně jsem proti veškerým povídkám zaujatá a sbírky povídek čtu velmi nerada...Tato mě, ale překvapila a naprosto pohltila. Čte se opravdu sama. U některých povídek jsem si říkala, že by měly být dále rozpracované do samostatné knihy, ale to by nebyl Stephen, aby neskončil napínavě a velmi nečekaně. Opravdu doporučuji přečíst.