4.8 z 5 12 hodnocení čtenářů

11× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Renata registrovaný uživatel

Absolutní špička mezi fantasy.

Kniha, Talpress, 2012, 9788071974277

• 5 z 5 hvězdiček Šárka Vimrová registrovaný uživatel

Přemýšlím, jak v jediném komentáři vyjádřit, jak moc mě Cesta králů bavila. Se Sandersonem mám dobré zkušenosti, přivedla mě k němu série Mistborn. Teď se postupně prokousávám vším, co spadá do Kosmíru. Archiv Bouřné záře mě děsil nejen délkou jednotlivých dílů, ale i plánovanou délkou série. Přesto jsem mu ale dala šanci, a ničeho (zatím) nelituji! Teď už něco ke knížce jako takové - co šekat? Nemusíte mít načtené nic ze Sandersonovy tvorby, abyste si ji užili. Někde jsem četla, že je to v podstatě takový prolog k celé sérii, a s tímto tvrzením souhlasím. Kniha slouží k seznámení se se světem a hlavními postavami. Sanderson opět dokazuje, že fantazii se meze nekladou, a opět přichází s originálním světem, na který si musíte zvyknout. Naši planetu totiž moc (vůbec) nepřipomíná. Na druhou stranu tam mají obří kouzelné meče a brnění. Takže za to velké významné plus. Každá z kapitol se věnuje jedné z hlavních postav, které jsou však roztroušené po světě, a tak se téměř nepotkávají. Kaladin: mladý, zotročený voják, který se snaží vypořádat s bezvýchodnou situací a udržet své lidi naživu. Při tom se mu nějak podaří se spřátelit se vzduchem, protože proč ne. Dalinar a Adolin patří k šlechticům, kteří bojují za svého krále ve válce. Mají ale trochu jiný pohled na svět než ostatní šlechta, takže to taky nemají úplně lehké. Šalán je mladá dívka, která se jednoho dne rozhodne, že okrade jednu z nejvzdělanějších/nejváženějších/nejkrásnějších/nejdrsnějších žen na světě, která je ještě k tomu sestra jednoho z králů. Protože na tomhle plánu se nemůže nic pokazit. A taky umí kreslit. Szeth musel zabít krále, a tak jde všechno do háje. A Hoid. Každá z postav je jiná, má vlastní cíle a problémy, se kterými se v průběhu příběhu musí vypořádat. A tom kniha je. I když je plná bitev a akčních scén, pravé vyvrcholení je až na konci. Celých 900 stránek skáčete mezi jednotlivými postavami a jejich životem, ale i to je záživné. Celou dobu navíc víte, že se na pozadí děje ještě něco většího, temnějšího. Nevíte ale co, a ani já zatím nemám moc teorií pro další díly. Sanderson se ale osvědčil v nečekaných zvratech, takže určitě budu překvapená. Knížku vřele doporučuju!!

Kniha, Talpress, 2012, 9788071974277

• 5 z 5 hvězdiček Ester registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Jedna z nejlepších fantasy co jsem kdy četla. Nebyla jsem ani v půlce a už jsem si koupila všechny 3 pokračování.