• Michael Šoták Michael Šoták

Tento krimi thriller má navíc hlubší přesah, dotýká se některých alarmujících problémů, jako je například zneužívání dětí, ke kterému ve vysoké míře dochází právě v Grónsku. O takových věcech se nečte úplně snadno, nicméně jde o odraz reality, což je možná ještě děsivější. Nordbo v knize okrajově tematizuje rovněž lékařské pokusy a korupci. A přestože se jedná o zdánlivě nesouvisející témata, ukáže se, jak je všechno propojenoa se vším, a čtenáře to nutí k hlubšímu zamyšlení. Ledový strach ocení všichni fanoušci severských krimi, kteří vyhledávají dobře napsaný příběh s poutavou zápletkou, zajímavými postavami a vysokou dávkou napětí na pozadí vážných témat.

4.5 z 5 53 hodnocení čtenářů

37× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Ingrid registrovaný uživatel

Mám všechny díly a jsem nadšená

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 4 z 5 hvězdiček Marcela Pudichová registrovaný uživatel

Autor je mistr ve vyprávění, ale především v popisu reálií ledem pokrytého Grónska, místních zvyklostí, kultury, ale i politiky, která v příběhu hraje nemalou roli. Atmosféra mrazivého Grónska je skvěle vykreslena, až máte pocit, že jste se v příběhu ocitli spolu s postavami. Jak drsná je grónská krajina, stejně drsné jsou i příběhy, které se zde odehrávají. Slabším povahám toto dílo doporučuji se vší obezřetností! Odlehlá místa, samota a dlouhotrvající tma totiž ovlivní i toho nejotrlejšího jedince. Zkažené mysli vstupují do popředí a čtenář nestačí žasnout. Věřím, že si autor vše nevymyslel a zneužívání je velkým tamním problémem. Aspoň já jsem měla ten dojem. Nechť si jej však každý čtenář utvoří sám. I když ani Ledový strach (stejně jako Bez kůže) nehodnotím plným počtem, přesto mohu obě knihy s klidným srdcem doporučit fanouškům mrazivých detektivek, ze kterých vám bude tuhnout krev v žilách.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 4 z 5 hvězdiček Petr Šarvaic registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Druhý díl série Grónsko nás zavádí do dalších osad skrze novináře z prvního dílu, nyní jdoucí po stopě tajného projektu, jehož se zúčastnil jeho otec. Příběh byl ještě o něco krvavější a v některých ohledech i drsnější co se násilí na dívkách a ženách týče než první díl. Opět sledujeme dvě dějové linky, ale tentokrát jen 24 let vzdálené. Autor rozkrývá tajný projekt pro udržení Grónska v západní sféře vlivu a naznačuje co by samostatnost přinesla za zmatky. Toho největšího záporáka z prvního dílu trumfe ještě větší fanatik, který nemá zábrany pro svou vizi ničit životy celých rodin. Velmi čtivý a napínavý thriller držící kvalitu prvního dílu.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček Jitka Eliášová registrovaný uživatel

mohu jen doporučit.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček Super, prave ctu registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Dobre se cte, je napinava, nemohu se od ni odtrhnout.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček David R. registrovaný uživatel

Kniha je super. Přečteno za ani ne dva dny, jde to opravdu samo a čím dále se do příběhu ponoříte, tím více chcete číst. Skvěle popsané Grónsko, kde se všechno odehrává a bližší seznámení s postavami první knihy. Jediná výtka je, a tady nevím, jestli k autorovi nebo k překladateli, k různým drobným nesmyslům. Jednou je někdo plukovník, za chvíli je to poručík, jednou jí tulení játra, za chvíli to jsou najednou ledviny. Celkově je překlad horší stránkou - spousta špatně poskládaných vět, gramatické chyby a opravdové klenoty jako "kotníky prstů".

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček Jana Trestrová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Páni, tento druhý díl byl o dost lepší, než ten první. A i když se případ dá se říci uzavře, tak zcela ukončen není. Takže se rozhodně těším i na ten třetí díl a na to, jak to všechno dopadne. Napínavé, překvapující, akce i násilí. Prostě je to senzace, která se mi líbí. A dokonce i já se nechala tak trochu obelstít autorem. I u mě došlo k selhání. I když ve skrytu duše stále doufám, že se pletu. I když vím, že ne.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček H. registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Mně se tahle knížka velmi líbila, doporučuji. Je napínavá, příběh je fajn, hlavní hrdiny si oblíbíte.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček Kateřina Vršanská registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Dramatičtější, než díl první. Jen mám stále neodbytnou myšlenku v tom, že se autor pro postavu Tupaarnaq inspiroval Lisbeth Salanderovou.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček Naďa registrovaný uživatel

Ještě drsnější než 1.díl. Napínavé, super! Akorát jsem měla problém s těmi jmény.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček Jitka Šperkova registrovaný uživatel

Opět skvělá kniha, udrží pozornost až do konce.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček Lenka Blažkova registrovaný uživatel

Opět pěkná obálka a ještě lepší obsah knihy . Super čtení.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček Jana registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Přečteny oba díly.Už se těším na třetí.Výborně napsané.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček Zuzka registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Dokonalá. Možná ještě lepší než první díl. Napětí, akce, strach, brutalita, detailně promyšlený příběh.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček Gabina Šebestová registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Stejně jako u knihy Bez kůže, jsem se nemohla odtrhnout. Napínavé, děsivé, výborně napsané.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 3 z 5 hvězdiček Monika Líkařová registrovaný uživatel

Pro mne celkem zklamání. V příběhu jsem se ztrácela a nedokázala jsem se do příběhu začíst.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 5 z 5 hvězdiček Beáta Rousová registrovaný uživatel

Když jsem sáhla po této knize neměla jsem zrovna velké očekávání jelikož skoro pokaždé když jsem četla nějakou sérii se mi potvrdilo že druhý díl za moc nestojí. Naštěstí to neplatí pro knihy M.P.Nordba - tato kniha je o stupeň výš než první díl,který jsem četla začátkem minulého roku a byla jsem z něj nadšená. Po dvou měsících po událostech z první knihy se opět setkáváme s novinářem Matthewem a jeho novou přítelkyní Tupaarnaq. Toto pro mě nesourodé přátelství kupodivu dobře funguje a nejednou se jim vyplatilo, že mají jeden druhého. Oproti prvnímu dílu se nemusíme seznamovat s prostředím Nuuku a celkově s Gronskem a díky tomu bylo více místa na akci a příběh byl jedna velká jízda. Příběh je rozdělen na dvě dějové linky v první se blíže seznámíme s Tomem (otcem Matthewa) s jeho minulostí a hlavně se vysvětlí důvody proč svého syna opustil. Druhá dějová linka je o zmizení mladé Arnaq - nevlastní sestře Matthewa, kterou nedávno nalezl. Kniha má spád a byla jsem napjatá jak vše dopadne. Jako u prvního dílu se jedná o mrazivé a místy drastické čtení, které mě pohltilo a na konci jsem nemohla uvěřit. Čtení jsem si užila a těším se na pokračování....

Kniha, Vendeta, 2019, 9788073907662

• 3 z 5 hvězdiček Petra Vojtová registrovaný uživatel

Zajímavé téma, že kterého šlo ale vytěžit daleko napínavější příběh. Dočetla jsem spíše z vytrvalosti. Autorův styl mne neoslovil.