3.9 z 5 7 hodnocení čtenářů

• 4 z 5 hvězdiček J@ registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Velice zajimava kniha. Detailne popisuje osudy jednoho z hlavnich tvurcu slovniku. Jsem rad ze jsem si ji precetl i kdyz jsem se k ni dlouho nemohl dostat.

Kniha, Edice Knihy Omega, 2019, 9788073908355

• 5 z 5 hvězdiček Zuzana registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Kniha je sestavena na základě skutečných událostí, které odstartovaly a doprovázely finále vzniku unikátního díla, jakým Oxfordský slovník zcela určitě je... Na začátku stála vražda, touha dokončit dílo, které na dokončení čekalo už tolik let, důslednost, trpělivost... to vše, když se nakonec zkombinovalo do jednoho "celku", přineslo nejen výsledky, ale i tento příběh. Hlavní postavy: profesor Murray a jeho předchůdci a spolupracovníci, doktor Minor s jeho velmi pohnutým a smutným osudem, Merrett - oběť, bez které by možná vše dopadlo úplně jinak... Nečekejte akční thriller - je to příběh sepsaný podle opravdové události, autor si sháněl v archivech podklady, měl několik poradců - díky čemuž se mu povedlo opravdu pěkné dílo. Čte se to velmi dobře i nám, laikům - příběhy aktérů děje prokládá vyprávěním o tom, jak vznikal zmíněný Velký slovník - na první pohled si člověk myslí, že na tom nemůže být nic moc složitého... Ale když to pak čte a uvědomí si, že neměli tehdy internet, ani zkušenosti s takovou prací... Tak vážně klobouk dolů... Kniha je tedy spíše pro nadšence do historie, což já jsem, nebo pro ty, kdo si rádi rozšíří obzory i jinde, než jen nad čistě fiktivními příběhy - je to psané tak, že by to mělo být čtivé pro většinu čtenářů, takže za mne: plný počet hvězdiček. Uděláte si přehled nejen o projektu kolem tvorby Oxfordského slovníku, ale i o době, ve které vznikal, ledacos mě opravdu překvapilo. Najdete i několik nenápadně vložených zajímavých věcí: kdo byl "námětem" pro Alenku v říši divů, zmínky o autorovi Gulliverových dobrodružství, či o Williamu Shakespeareovi... Také pochvala za parádní obálku - ale to je u edice Omega v podstatě pravidlem, že nezklame - a hlavně... je to zase ta moje oblíbená: matná, jako by "vosková". Neklouže v ruce a je příjemná na dotek A málem bych zapomněla! V knize jsou velmi pěkné ilustrace ❤

• 4 z 5 hvězdiček Jana Charvátová registrovaný uživatel

Velmi poutavý příběh o vzniku neuvěřitelného díla. Trochu mě tedy překvapil styl, jak je to napsané, není to úplně můj šálek čaje, ale dějově super. Rozhodně doporučuju.

• 5 z 5 hvězdiček René Fejl registrovaný uživatel

Výkladový anglický slovník ve své práci používám pravidelně - je to tedy v porovnání s OED vlastně letáček, a navíc od konkurence v Cambridgi :-). Nikdy jsem nepřemýšlel, jak vlastně takový slovník vzniká, ani mě nenapadlo, že je to poměrně novodobý vynález. Profesor a šílenec mi historii nejvetšího takového díla na světě odvyprávěl, navíc na pozadí mrazivého Minorova příběhu. Doufám, že se kniha se bude číst stejně dobře, jako se překládala.