4.4 z 5 32 hodnocení čtenářů

21× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Katka registrovaný uživatel

Je to jedna z nejlepších knih, co jsem kdy četla!

Kniha, Slovart, 2022, 9788075297778

• 4 z 5 hvězdiček Shira009 registrovaný uživatel

Kdo by neznal největšího řeckého hrdinu Achilla, vychytralého Odyssea, charismatického Hectora či krásnou Helenu. Madeline Miller zůstává (až na pár "drobností") věrná Homérově Iliadě, kreativně doplňuje hluchá místa, a sleduje vztah mezi Achillem a Patroklem způsobem, který vrhá nové světlo především na lidskou stránku trojské války. Hned na začátek chci zdůraznit, že vzít milovaný a všemi uctívaný příběh a vytvořit z něj svůj vlastní, určitě není jednoduché. Autorka námět uchopila velmi citlivě a svěžím způsobem představuje příběh relevantní pro moderní publikum. Skrze Patrokla je čtenář schopen vidět i lidskou stránku muže, milence, válečníka, zelenookého poloboha, který je předurčen splnit nechvalné proroctví. Jak už tu bylo zmíněno, kniha je spíše romantickým čtením než živým popisem válečné mašinerie a dobýváním. Velký důraz je kladen na romantickou linku a emoce, nějaké větší akce se proto čtenář dočká až ke konci. Madeline Miller se nesoustředí na kuráž a slávu, ale primárně rozvíjí intimní vztah mezi Achillem a Patroklem. Trojská válka tedy působí spíše jako vedlejší zápletka, doplňující hlavní dějovou linku. Čtenáři je zároveň předloženo pár politických a morálních dilemat. I přesto, že je kniha napsaná dobře a bavila mě, měla jsem problém s hlavní postavou. V Iliadě sice Patroklos nebyl největším řeckým válečníkem, ale hrál hlavní roli ve vítězství nad Trójou. Achilla zobrazil tak přesvědčivě, že vlastní armády Achájců jsou vyburcovány k bitvě. Autorka se však z nějakého důvodu rozhodla vykreslit jej jako slabého, pasivního chlapce, který se nechce a nedokáže bránit. V podstatě z něj udělala slabocha, což je veliká škoda. V celkovém kontextu se však jedná o příjemné čtení o dospívání, válce, lásce a obětech.

Kniha, Slovart, 2022, 9788075297778

• 5 z 5 hvězdiček Barbora registrovaný uživatel

Kniha je napsaná čtivě a je velmi příjemně zasazená do tématu řecké mytologie. Něco z mýtů je lehce pozměněno, ovšem čtenáři to nijak neubere zážitek z knihy. Skvělé čtení.

Kniha, Slovart, 2022, 9788075297778

• 2 z 5 hvězdiček anonym registrovaný uživatel

Je mi to strašně líto, ale tato kniha vůbec nezplnila moje očekávání. Čekala jsme super knihu plnou emocí a popravdě jsme celou knihu necítila nic. Konec jsem čekala opravdu smutný, ale ani slzička neukápla, tím nemyslím že by konec byl špatný, to ne byla jsme překvapená a nakonec ráda jak to dopadlo, ale přece jenom jsme čekala asi trošku něco víc. Po celých cca. 250 stran jsme se musela nutit do čtení a celkově mě to nebavilo. Ale posledních sto stran už jsme si to začínala užívat a musím přiznat že ta poslední stránka byla fakt super. Nakonec jsme ráda že jsme si knihu přečetla. Myslím že mi to i něco málo dalo, ale znovu bych už ji nečetla.

Kniha, Slovart, 2022, 9788075297778

• 4 z 5 hvězdiček boube1ka Uživatel aplikace KDčko

Super

Kniha, Slovart, 2022, 9788075297778

• 1 z 5 hvězdiček Lenka Jungová registrovaný uživatel

Odpad. Hrozná kniha, vůbec mě nebavila, celou dobu jsem to přetrpěla, protože jsem doufala, že se to někde zlepší, ale nestalo se. Achilles a Patroklos jsou po celou knihu dva ukňouraní kluci. Patroklos byl v Illias bojovník, který se svým umem mohl Achillovi rovnat. V téhle knize to je pacifista a léčitel, který prakticky založí uprchlický tábor a unesené trojské ženy učí poezii. Nemám nic proti tomu, když si autor trochu postavy upraví, ale úplně je předělat opravdu není něco, čemu bych fandila. Knihu rozhodně nedoporučuju, ani jako LGBT příběh to za nic nestojí.

Kniha, Slovart, 2022, 9788075297778

• 4 z 5 hvězdiček Martina Bednářová registrovaný uživatel

Dobře a poutavě napsaná kniha, ale příběhy v Kirké byly "barevnější". Ale i tak skvělé čtení...

Kniha, Slovart, 2022, 9788075297778

• 4 z 5 hvězdiček Veronika Župková registrovaný uživatel

Krásné zpracování mytologické legendy.

Kniha, Slovart, 2022, 9788075297778

• 2 z 5 hvězdiček Anonym registrovaný uživatel

Zklamani, bohuzel

Kniha, Slovart, 2022, 9788075297778

Než jsem knihu začala číst, tak jsem si myslela, že mě nebude bavit a budu se ztrácet ve jménech, protože v tu dobu jsem moc o mytologii nevěděla, ale když jsem jí začala číst, tak už nešlo přestat. Příběh mě velmi rychle vtáhl do sebe a také ubíhal velmi rychle. Knihu jsem si velmi užila a ten konec. Ten konec mě tedy dostal do kolen. Určitě knihu velmi doporučuji :)

Kniha, Slovart, 2022, 9788075297778

• 5 z 5 hvězdiček Stela registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Úžasná kniha, kterou jsem přečetla na posezení. Toto převyprávění řeckého mýtu nemá chybu. Zejména se mi líbil konec, kdy jsem dokonale vnímala Patroklovo zoufalství jako své vlastní.

Kniha, Slovart, 2022, 9788075297778

• 5 z 5 hvězdiček Jakub registrovaný uživatel

Vynikající kniha, která se zcela jedinečným způsobem noří do mytologické předlohy. Autorka je perfektní vypravěč a stránky jen plynou. Krásný jazyk (překlad), silné postavy i krásně zpracované prostředí. Rád si někdy znovu přečtu ... a další díla autorky zrovna tak.

Kniha, Slovart, 2022, 9788075297778