5.0 z 5 1 hodnocení čtenářů

• 5 z 5 hvězdiček Val registrovaný uživatel

Oceňovanému francúzskemu umelcovi preložili do slovenského jazyka túto zaujímavú, nadčasovú filozofickú bájku. Hlavným hrdinom je jež Jefferson, ktorý je krivo obvinený z vraždy jazveca Edgara, kaderníka v mestečku zvierat. Zaujímavosťou je, že v príbehu sa toto mesto nachádza neďaleko mesta ľudí. Môžu sa medzi sebou navštevovať,nie je to nič zvláštne. Práve takto vznikla naozaj originálna zápletka s napínavým príbehom. Jefferson sa s najlepším priateľom, prasiatkom Gilbertom, ktorý bol odhodlaný očistiť priateľove meno a vôbec nepochyboval o jeho nevine,pustili do pátrania a zaumienili si vypátrať vraha. Tu sa začne odvíjať vyšetrovanie na vlastnú päsť. Stopy ich zavedú do mesta ľudí a postupne odhaľujú pravdu. Autor decentne, priateľne pre 10-ročného čitateľa, ktorému je kniha určená,opisuje napínavé, dramatické aj násilné situácie. Hlavnú zápletku a dôvod vraždy som naozaj nečakala. Musím povedať, že kniha týmto ukazuje nielen malým čitateľom,ale aj dospelým, ktorí po knihe siahnu ako vnímajú zvieratá vo svojom svete nás, ľudí. Taktiež,ako v každej bájke,aj tu je hneď niekoľko mravných ponaučení. Jean- Claude poukazuje na silu priateľstva a to, že vskutku platí porekadlo VIAC HLÁV,VIAC ROZUMU(v tomto prípade aj sily), o tom, ako môžu byť predčasné závery mylné, aj o tom, že aj malé stvorenie dokáže veľké veci. Podľa môjho skromného názoru, si kniha, ktorá po prvom vydaní získala 13 literárnych cien,rozhodne vašu pozornosť zaslúži! Bonusom sú aj dialógy, ktoré dynamicky posúvajú príbeh so štipkou humoru a krásne čiernobiele ilustrácie a očíslované kapitoly s malou charakteristickou kresbou pre danú časť príbehu.

Kniha, Baobab, 2019, 9788075151032