Poslední číslo

Poslední číslo

4.6 z 5 hvězdiček 41 hodnocení čtenářů

4.6 z 5 41 hodnocení čtenářů

31× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

• 5 z 5 hvězdiček Marie

Kniha mě od začátku až do konce bavila. Musíte se zamyslet nad tím kam svět spěje. Lidé jsou krutí a tato kniha to vystihuje. Je to kniha o lásce, utrpení, bolesti, ztrátě a v neposlední řadě smrti. Nechybí zde kouzlo cirkusoveho umění a prostor pro vlastní představivost. Pro mě velmi povedena kniha a určitě se k ni opět vrátím. Doporucuji pro čtenáře, kteří mají rádi hunger games.

E-kniha, King Cool, 2019, 9788076421684

• 4 z 5 hvězdiček Jakub Minařík

Kniha byla naprosto fascinující. Dala by se přečíst na jediný nádech. Konec mě opravdu překvapil, čekal jsem, že to dopadne úplně jinak. Ale přesto to nestačí na plný počet *.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 5 z 5 hvězdiček Zuzana Bartlova

Jaká byla tato kniha? Neskutečná! Perfektní a jedna z nejlepších knih, které jsem přečetla. Vřele doporučuji. Zamilovala jsem se do ní hned po pár kapitolách a přečetla jsem ji za jeden den. Jedna z knih, kterou si za pár měsíců přečtu zase.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 4 z 5 hvězdiček Darina Krejčí

Poslední číslo podle mne není žádná fantasy. Je to nevšední dystopie, z velmi blízké budoucnosti, Anglie roku 2045. To je tak pro pořádek. A je to taky jen jediná moje výtka k tomuto dílu. Autorka dala do příběhu tu správnou dávku nenávisti, zla a ubližování, aby to dokázala vyvážit nadějí, vírou a dobrými skutky. Tato kniha se mi líbila. Má v sobě určité poselství a hlavně mladší čtenáři by si ji měli přečíst, aby se neopakovaly určité situace z temné minulosti...

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 5 z 5 hvězdiček Anna

Knihu jsem přečetla jedním dechem. Byla napínavá, čtivá, vtáhla mě do děje. Když jsem došla na poslední stránku, byla jsem v šoku. Kapitoly jsou velmi krátké, čtení mi strašně uteklo a překvapilo mě, že už je konec. Děj se mi velmi líbil. Oceňuji nápad a originalitu zpracování. Autorce se povedlo ukázat krutost, jaké jsou lidé schopni. Přestože se jedná o příběh z žánru fantasy, neubránila jsem se myšlenkám na koncentrační tábory během války. Z jedné strany je příběh smyšlený, ale z druhé je v něm cítit tolik pravdy. Sama autorka říká, že ji k napsání této knihy inspirovala vzrůstající vlna nenávisti proti etnickým menšinám v Anglii. Tenhle problém není nic nového. Bylo to tady, je a pravděpodobně bude. Kéž by se lidé uměli poučit ze svých chyb. Kéž by se dokázali podívat na svět s láskou místo nenávisti. Příběh ukazuje, jak slepí dokážou lidé být, čeho všeho jsou schopni a jak velkou moc má propaganda. Kniha je určena především mladým čtenářům, a myslím, že je to skvělý způsob jak upozornit mladší generaci na problémy spojené s diskriminací a nenávisti. Bude se však líbit i dospělým!

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 5 z 5 hvězdiček Kateřina Vlasáková

Jednoduše výjimečná kniha, kterou by si měl přečíst každý.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 5 z 5 hvězdiček Alžběta Pávková

Wow! Příběh Posledního čísla je temný, napínavý a plný akce. Téma cirkusu je originální a popisovaná čísla i jeho prostředí mě opravdu bavilo. Byla jsem překvapená, jak drsná kniha místa je. Od younga adult románu jsem něco takového neočekávala. Bylo to pro mě příjemným překvapením, protože takové příběhy mám ráda. Kniha je zároveň velice čtivá. V kombinaci s napínavým dějem je to neodložitelná kniha. Určitě doporučuji a nemůžu se dočkat pokračování!

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 5 z 5 hvězdiček Anonym

Skvělá kniha. Nemohla jsem se od ní odtrhnout. Doporučuji.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 4 z 5 hvězdiček Sandra Vízková

Kniha se četla sama. Díky krátkým kapitolám a přepínáním mezi hlavními postavami je rychle dočteno. Doporučuji těm, kteří si oblíbili sérii Hunger games. Je to sice takový slabší odvar, ale ze zajímavého prostředí. Pár překvapujících scén, jinak poměrně očekávaný průběh, který ovšem celou dobu baví :) Pokračování si přečtu ráda.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 2 z 5 hvězdiček Eva Francová

Příběh z blízké budoucnosti z Anglie, kdy je společnost rozdělena na Čistou rasu a Dreky, spodinu odsunutou do ghett. Hošiko, je talentovaná dívka - Drek, která je vystupuje v cirkuse. Zato Ben je Čistý. Jejich osudy se jeden den propojí a jejich život už nebude stejný jako dřív. Tato knížka je pro mě důkazem toho, že pokud máte vysoká očekávání na základě hodnocení ostatních, můžete být zklamáni. Jedná se o young adult fantasy, což už nejsem cílová skupina, ale i takovéto knihy si moc ráda přečtu a líbí se mi. K této mám dost výhrad. V knížce není nějaký extra svět, je to prostě jen a pouze rasová nesnášenlivost dovedená do extrému, co by mohlo nastat a nebo případně, co už nastalo v době druhé světové války. Příběh je hodně jednoduchý, žádné velké zvraty. Hlavní hrdina Ben, kterému má být cca 17 let, se v první třetině knihy chová jako desetiletý. Ze dne na den se z něj stane zamilovaný a rozhodný člověk, který ví, co má dělat a co má předat lidem za poselství. V cirkuse mi vadilo spoustu nereálných věcí, ať už to bylo několik žraloků a delfínů, které s sebou vozí ze štace na štaci, spoustu speciálních místností a šachet... A třeba i překlad, kdy se dva porotci označí za Mata a Pata, mi přijde prostě ujeté. Kniha je rozhodně čtivá. I když má 400 stran, přečtete jí za chvilku. Ale jinak mi nic nepřinesla a do dalšího dílu se pouštět nebudu. 2,5*/5*

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 5 z 5 hvězdiček Michaela Kopecká

Jedna z nejlepších knih co jsem v poslední době četla. Naprosto skvělé. Vřele doporučuji.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 5 z 5 hvězdiček Mája

Luxus!!!!! Tak tato kniha je perfektní! Je plná napětí.. toto je asi jediné co dokážu ze sebe vydat, protože jsem ji právě před chvílí přečetla. Už u prvních řádků této knihy jsem se do ní zamilovala. Jelikož nejsem nějak velká čtenářka, tak mě velikost této knížky trochu zarazila ale je tak čtivá a zajímavá, že vám kniha uběhne za chvíli. Konec mě trochu zarazil, protože jsem si ho představovala úplně jinak. Ale jelikož má pokračování tak to chápu. Doporučuji

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 5 z 5 hvězdiček Lucie

Úžasná kniha, rychle se četla, ani na jedné stránce jsem se nenudila.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 3 z 5 hvězdiček Petra Procházková

Trošku jsem váhala, zda tři nebo čtyři hvězdičky... Inspirace, která vedla k napsání této knihy, je opravdu více než aktuální a za to patří spisovatelce velké díky. Ovšem některé pasáže mi přišly až přehnané, přehnaně drastické. Hlavní postavy, Hošiko a Bena, jsem vnímala pouze okrajově, nedokázala jsem si k ním najít cestu. Kniha mě začala bavit více méně až v závěru.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 4 z 5 hvězdiček Linda

Čtivá knížka, čtení rychle odsýpá i díky krátkým kapitolám, které jsou na střídačku vyprávěním z pohledu Hošiko a Bena. Autorka při líčení hrůz i dělení lidí (nebo vlastně lidí a těch co ani lidé nejsou) sahá k popisu toho, co se ve skutečnosti dělo za nacistického Německa. Kdyby kniha měla i konec kvitovala bych to víc, zde je to však předehra k další knize, kde hlavní hrdinové a jejich přátelé budou pokračovat v boji za osvobození Dreků. Na další díl mě autorka nenalákala, ale kniha se četla dobře.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 5 z 5 hvězdiček Božena LINHARTOVÁ

Tak toto je tak skvěle napsaný příběh, tak krásná kniha, kterou jsem opravdu přečetla jedním dechem a nebylo možné přestat.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 5 z 5 hvězdiček Veronika Vášová

Já nemám ráda cirkusová témata, čtvrtá řada AHS (Freakshow) pro mě byla utrpením. Ale teda tohle byla parádní a pekelná jízda! Blízká budoucnost, Anglie se dělí na Čisté a na Dreky, ty podřadné. A Benovi začíná docházet, že takhle by to být nemělo. Knížka má spád, děj je nabitý akcí a nečekanými zvraty a já se nemůžu dočkat pokračování! Opravdu překvapivý kousek, při jehož čtení jsem často myslela na Hunger Games.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 5 z 5 hvězdiček Markéta Puchalová

Příběh láká na cirkusové prostředí, krvavou lovestory a boj o přežití. Knihu můžu doporučit všem, kteří mají rádi Orwelovskou tématiku. Jediná věc, která mě mrzí ve spojení s knihou Poslední číslo je fakt, že druhý díl zatím v ČR nevyšel.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 3 z 5 hvězdiček Martina Bisová

Trochu drastičtější a krvavější fantasy s hlubokými myšlenkami, které vás donutí se zamyslet nad minulostí, současností i budoucností. Romantická linka je ale plochá, moc neuvěřitelná. Některé pasáže příliš růžové a některé přehnaně drastické.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

• 4 z 5 hvězdiček Knihomolka Šárka

Když mi kniha přišla, hodně jsem ji odkládala. Nemám totiž ráda příběhy z cirkusu a dost jsem uvažovala nad tím, jestli mi nepřeskočilo, když jsem si o Poslední číslo napsala. Teď jsem za to ale ráda. Moc se mi líbila ta nečekaná hloubka příběhu, a i když jsem byla trochu zklamaná, že to není fantasy ale spíše dystopie, tak se mi to k celému námětu nakonec hodilo víc. Krom toho, že mi moc nesedli hlavní postavy, tak mě nejvíce mrzí ta romantická linka, kterou jsem autorce vůbec nevěřila. Dokonce i na mě – velkého a beznadějného romantika – to bylo moc přeslazené. Sama tomu nemůžu uvěřit, ale vážně to tak bylo. Jinak se mi děj hodně líbil. Kniha se četla pomalu sama a už se těším na pokračování, které si moc ráda přečtu! :)

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614