Smrtící řeka

Smrtící řeka

4.1 z 5 hvězdiček 8 hodnocení čtenářů

4.1 z 5 8 hodnocení čtenářů

Tak po dlouhe dobe jsem zase zacal neco cist. Jako takova prvotina mne zaujala tato kniha. Nevim proc, asi hezky prebal? Tajemny nazev? Nebo mozna, že je na tema meho oblibeneho Irska :-D Pribeh hezky, cetlo se krasne. Postavy zajimave a konecne rozuzleni necekane. Tak to ma byt! Trosku mne prekvapil cechacsky preklad, ktery se dostal do knihy. Tolikrad "vid", uz jen chybelo "jdi k sipku" :-D Jinak knihu maximalne doporucuji :-)

Kniha, Vendeta, 2019, 9788075856333

Na debut se jedná o velmi povedené dílo, které nabízí originální zápletku i její zpracování. V závěru se dočkáme spádu, který nedovolí knihu ani na okamžik odložit, a to do té doby, než se dozvíme okolnosti případu. Jeho jádro se nachází v minulosti, což žádného čtenáře už v dnešní době nepřekvapí. Autorka skvěle vylíčila atmosféru nejen současného Irska, ale především jeho poměrů v letech devadesátých, kdy tehdejší zákony vůbec nechránily týrané děti před jejich tyranskými rodiči. Největší důraz se kladl na rodinu a rodinné hodnoty a nebralo se v potaz, že by některé děti mohly ve společnosti vlastních rodičů trpět. Nebýt dějového útlumu, který byl na druhou stranu důležitým nástinem poměrů a chodu policejního oddělení, jenž bylo pro další vývoj nepostradatelnou součástí děje, avšak následoval po skvělém mrazivém začátku, jednalo by se bezpochyby o strhující debut, který by neměl chybět v žádné knihovně věrného čtenáře detektivek.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788075856333

S thrillerem "Smrtící řeka" se vydáte na velmi dlouhou cestu za odhalením skutečného pozadí zbytečné smrti hlavního protagonisty Jacka. Chvílemi možná budete tápat, zda jeho smrt spojující dávnou minulost se současností byla opravdu sebevražda, nešťastná náhoda anebo spíše úkladná vražda? Každopádně vám samotný závěr knihy potvrdí, že všechny postupně dávkované indicie vždy ve správnou chvíli vedou pouze k jedinému možnému řešení. Za sebe můžu říct, že čtení téhle knížky jsem si užívala doslova od první až do poslední stránky a zcela určitě tuhle knihu doporučuji, NEBUDETE ZKLAMÁNI!

Kniha, Vendeta, 2019, 9788075856333

Krminální příběh z upršeného Irska. Před dvaceti lety zachrání policista Cormac Reilly dvě děti v zuboženém stavu z chátrajícího domu a od mrtvé matky. Tento příběh se znovu otevře a zkoumá, zda nemá souvislost s údajnou sebevraždou mladého Jacka, jehož sestra Maude tvrdí, že ho někdo zavraždil. Tím se na světlo dostávají nové překvapivé skutečnosti. Upřímně jsem čekala trochu víc. Za mě to bylo málo napínavé a měla jsem problém se spoustou policistů, kteří se mi chvílemi pletli.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788075856333

Smrtící řeka je nejen thrillerem, kdy se pátrá po zločincích, ale také se zabývá tak trochu byrokracií. Nejen v policejní sféře, ale také v sociální, možná vás trochu zarazí, jak fungovalo sociální zabezpečí rodin v Irsku před rokem 1993. Některé věci mi fakt hlava nebrala. Děj není plný mrtvol, násilí a krve, ale za to čtením této knihy dostanete příběh, který se odvíjí sice v mírnějším tempu, ale jeho rozuzlení vás přesvědčí, že tuto novou sérii nebudete chtít přehlídnout.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788075856333

První případ nové detektivní série z irského prostředí, který se moc dobře čte. Zajímavě vystavěný příběh, který má sílu udržet si napětí a ve kterém jsou indicie odhalovány velmi pomalu. Vypadá to na začátek velmi slibné série. Bavilo mě to. Doporučuji.

Kniha, Vendeta, 2019, 9788075856333

Zajímavý příběh s dobrou atmosférou. Možná ne úplně strhující, ale ne každý touží po zběsilých akčňárnách a nechutných mordech. :) Více informací v mém článku zde: https://trojtecka.blogspot.com/2019/07/smrtici-reka.html

Kniha, Vendeta, 2019, 9788075856333

Na knize mi nečekaně vadila ta délka. Bohužel jsem měla ke konci trochu problém se na děj soustředit a přišlo mi to jako zbytečné prodlužovaní. Ale zas se mi pak na konci líbilo to podrobnější vysvětlení psychiky jedné dané postavy. Z čeho jsem však nejvíc nadšená, tak to je to, co omílám neustále dokola. Ten příběh byl zkrátka skvěle vymyšlený a dokáže na čtenáře působit reálně. Po dlouhé době se mi do ruky dostal krimi thriller, který nebyl přitažený za vlasy a já tímto autorce děkuji. Teď jen doufám, že další díl s detektivem Cormacem Reilly bude stejně dobrý…

Kniha, Vendeta, 2019, 9788075856333