Poslední číslo

Poslední číslo

4.7 z 5 hvězdiček 27 hodnocení čtenářů

4.7 z 5 27 hodnocení čtenářů

21× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Poslední číslo podle mne není žádná fantasy. Je to nevšední dystopie, z velmi blízké budoucnosti, Anglie roku 2045. To je tak pro pořádek. A je to taky jen jediná moje výtka k tomuto dílu. Autorka dala do příběhu tu správnou dávku nenávisti, zla a ubližování, aby to dokázala vyvážit nadějí, vírou a dobrými skutky. Tato kniha se mi líbila. Má v sobě určité poselství a hlavně mladší čtenáři by si ji měli přečíst, aby se neopakovaly určité situace z temné minulosti...

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

Knihu jsem přečetla jedním dechem. Byla napínavá, čtivá, vtáhla mě do děje. Když jsem došla na poslední stránku, byla jsem v šoku. Kapitoly jsou velmi krátké, čtení mi strašně uteklo a překvapilo mě, že už je konec. Děj se mi velmi líbil. Oceňuji nápad a originalitu zpracování. Autorce se povedlo ukázat krutost, jaké jsou lidé schopni. Přestože se jedná o příběh z žánru fantasy, neubránila jsem se myšlenkám na koncentrační tábory během války. Z jedné strany je příběh smyšlený, ale z druhé je v něm cítit tolik pravdy. Sama autorka říká, že ji k napsání této knihy inspirovala vzrůstající vlna nenávisti proti etnickým menšinám v Anglii. Tenhle problém není nic nového. Bylo to tady, je a pravděpodobně bude. Kéž by se lidé uměli poučit ze svých chyb. Kéž by se dokázali podívat na svět s láskou místo nenávisti. Příběh ukazuje, jak slepí dokážou lidé být, čeho všeho jsou schopni a jak velkou moc má propaganda. Kniha je určena především mladým čtenářům, a myslím, že je to skvělý způsob jak upozornit mladší generaci na problémy spojené s diskriminací a nenávisti. Bude se však líbit i dospělým!

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

Příběh láká na cirkusové prostředí, krvavou lovestory a boj o přežití. Knihu můžu doporučit všem, kteří mají rádi Orwelovskou tématiku. Jediná věc, která mě mrzí ve spojení s knihou Poslední číslo je fakt, že druhý díl zatím v ČR nevyšel.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

Trochu drastičtější a krvavější fantasy s hlubokými myšlenkami, které vás donutí se zamyslet nad minulostí, současností i budoucností. Romantická linka je ale plochá, moc neuvěřitelná. Některé pasáže příliš růžové a některé přehnaně drastické.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

Jednoduše výjimečná kniha, kterou by si měl přečíst každý.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

Když mi kniha přišla, hodně jsem ji odkládala. Nemám totiž ráda příběhy z cirkusu a dost jsem uvažovala nad tím, jestli mi nepřeskočilo, když jsem si o Poslední číslo napsala. Teď jsem za to ale ráda. Moc se mi líbila ta nečekaná hloubka příběhu, a i když jsem byla trochu zklamaná, že to není fantasy ale spíše dystopie, tak se mi to k celému námětu nakonec hodilo víc. Krom toho, že mi moc nesedli hlavní postavy, tak mě nejvíce mrzí ta romantická linka, kterou jsem autorce vůbec nevěřila. Dokonce i na mě – velkého a beznadějného romantika – to bylo moc přeslazené. Sama tomu nemůžu uvěřit, ale vážně to tak bylo. Jinak se mi děj hodně líbil. Kniha se četla pomalu sama a už se těším na pokračování, které si moc ráda přečtu! :)

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

K napsání Posledního čísla inspirovala Hayley Barker vzrůstající vlna nenávisti proti etnickým menšinám v Anglii. Poselství knihy je tedy zřejmé: zrůdu z člověka nedělá barva kůže nebo původ, ale jeho chování. Očekávajte velmi dojemný příběh o síle lidskosti přežívající i v nelidských podmínkách a zároveň o zaslepení propagandou, která dovede pokřivit vnímání normálnosti, dobra. Při čtení o všem tom týrání a strádání účinkujících v cirkuse (všichni, až na pár výjimek, to byly děti!) jsem se neubránila pocitu, že je to takový blyštivý koncentrační tábor. Až tak drastické to je. Kdykoli máte pocit, že už to nemůže být horší, stane se něco, co vám opět vyrazí dech. Ale je to young adult, takže nemůže chybět osudová velká láska, v tomto případě hned na první pohled.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

Wow! Příběh Posledního čísla je temný, napínavý a plný akce. Téma cirkusu je originální a popisovaná čísla i jeho prostředí mě opravdu bavilo. Byla jsem překvapená, jak drsná kniha místa je. Od younga adult románu jsem něco takového neočekávala. Bylo to pro mě příjemným překvapením, protože takové příběhy mám ráda. Kniha je zároveň velice čtivá. V kombinaci s napínavým dějem je to neodložitelná kniha. Určitě doporučuji a nemůžu se dočkat pokračování!

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

Super knížka, velmi zajímavé téma. Byla napínavá až dokonce. Když se člověk zamyslí, mohla by toto být opravdová blízká budoucnost. Autorka se inspirovala nenávistí k menšinám. Prostředí cirkusu mě také moc bavilo. Těším se na další díl.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614

Skvělá kniha. Nemohla jsem se od ní odtrhnout. Doporučuji.

Kniha, King Cool, 2019, 9788075850614