Květy slunce

Květy slunce

4.9 z 5 hvězdiček 17 hodnocení čtenářů

• Sbírka Květy slunce je psána velmi podobným způsobem jako Mléko a med. V první vydané sbírce nás Rupi Kaur provázela různými fázemi milostného vztahu (Zraňovaná, Milující, Opuštěná a Odpouštějící), avšak Květy slunce se věnují spíše osobnímu rozvoji a růstu osobnosti. Kniha je doplněna o ilustrace samotné autorky, které nádherně podtrhují tón celé sbírky.

Více

Eva Machová Eva Machová

4.9 z 5 17 hodnocení čtenářů

13× 5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Moderní poezie stále žije a skrývá v sobě bolestnou krásu. Poezie jako taková už dnes není tak populární, těší mě ale, že i přes tento fakt je Rupi schopná opět vydat tak obsáhlé a zároveň velice povedené dílo. Sbírka je velká, ale čte se tak ladně, že během několika hodin dorazíte k jejímu konci. Naštěstí jde ale o jedno z těch oduševnělých děl, které ve vás zanechají hluboké pocity alespoň na další hodiny. Sbírka je opět členěna do několika "etap", které popisují proces jakéhosi znovuzrození. Některé pasáže jsou chladné a úsečné, střídají je ale laskavá slova vyzařující teplo a mír. Autorka je hodně otevřená a dokonale zachycuje své pocity. Nebojí se být přímá a surová - to oceňuji především v eroticky laděných pasážích, které působí skutečně odhalujícím stylem. Odhalování zde má důležité postavení. Jde o odhalování své síly i bolesti. Autorka si hodně hraje s kontrasty, které se jí ovšem daří svázat dohromady. Temnota x světlo, bolest x mír, duševní chlad x teplo spojené s květinami v konečné části. Květiny jsou krásnou metaforou - jsou schopné sbírat sílu ze svého okolí a pokaždé vzrůst do krásy napříč svým vadám. Upřímně, pasáže zaměřené na zahojení duše mě ohromily tak moc, že jsem si tuto sbírku oblíbila o něco více než předešlé Mléko a med. Velkou zásluhu na tom měly i ilustrace, které jsou daleko propracovanější a zaslouží si velký obdiv, protože jsou nádherné a dodávají kratším pasážím charakter. Opět - zdráhavost jde stranou a my zde máme vyobrazeno například i nedokonalé ženské tělo s povadlými prsy, které je ale stále nádherné. Další narážka na střet protikladů, které dokáží vytvořit netradiční celek. Zajímavé byly delší pasáže, v nichž se autorka více rozpovídala. Tyto úseky vyčnívaly a byly zajímavým proložením mezi jinak krátkými útržky myšlenek a impulsů. Nejdůležitější pasáží pro mě byla: Rada, kterou bych dala své matce v její svatební den. - "Jsi hrdinkou hrdinů, bohyní bohů." Silná a ohromující slova. V knize se objevují i daleko důležitější pasáže, ale tahle mi zůstane v srdci i v mysli nejdéle. "Můžeš říct ne." Co vše se za tím může skrývat? Jako další bych ale určitě ráda vyzdvyhla pasáž spojenou se smrtí dětí, která je sice morbidní, ale hluboká. Hodnocení této skvělé knihy zakončím citací několika skvělých slov. "Má matka obětovala své sny, abych já mohla snít." a "V první den lásky, obalil jsi mě slovem speciální." Zlatá slova. Určitě doporučuji přečíst všem, i lidem, kteří poezii nemusí. Za chladnou skořápkou a metaforami se skrývají báječné životní pravdy.

Kniha, Edice Knihy Omega, 2019, 9788075856661

Tato kniha plno básní ukrývá, když ji otevřeš, příběh dívky ti dá. Stránka za stránkou ti odkrývá, že srdce zlomené má, jako květina ji uvadá, opustil ji totiž beze slova. Dny plné slz a vzteku splývají, dokud se s tím nesmíří. Pak si uvědomí, že svůj smutek už necítí, srdce své kořeny opět zapouští a jako květina se probouzí. Od té chvíle začíná růst a kvést, slzy v úsměv promění, radost místo trápení nahradí . Konečně pochopila, že květina roste za slunečního světla, tak teplé a hřejivé jako její láska k sobě samé.

Nádhera, ještě dlouho ve mně doznívala.

Kniha opět nezklamala stejně jako autorčina prvotina Mléko a med. Přečteno jedním dechem.

První jsem myslela, že se bude jednat o klasický beletristický brak, ale spletla jsem se. Skvělá kniha.