2.0 z 5 1 hodnocení čtenářů

• 2 z 5 hvězdiček Antonie registrovaný uživatel

Kniha má za cíl ilustrovat, "jak se věda mýlila v ženách". Upřímně řečeno, měla bych problém říct, komu je kniha určena. Lidem, kteří nemají střední školu, bude možná tato kniha připadat nesrozumitelná, na druhou stranu je tato kniha vlastně nesrozumitelná pro kohokoliv. Informace, které by se daly stručně shrnout do jednoho odstavce, rozvádí Saini na několika stránkách a ještě k nim přidává nudnou omáčku, kvůli které trvá, než se dostanete k hlavnímu argumentu. Mimo to jsou myšlenky leckdy neuspořádané a rozvedené na různých stránkách, ovšem nikoliv pohromadě. K horšímu čtení přispívá i to, že se neobjevují odkazy na vyřčená tvrzení, ale až na konci knihy, nicméně chybí tam indexové odkazy. Chápu, že tohle není seminární práce, ale přeci jen by bylo jednodušší, když už se autor rozhodne uvádět zdroje, aby udělal jasno v tom, ke které části textu patří. Dalším nešvarem je přechylování příjmení. Nevadí mi, že jsou příjmení žen přechylována, koneckonců proti tomu není Ústav pro jazyk český - ale když už ta příjmení někdo přechyluje, měl by to udělat tak, aby to bylo v souladu s českou gramatikou. Přechýlit příjmení Gilga jako "Gilgaová" je trestuhodné. Nebo snad znáte člověka, co se jmenuje Liškaová? V textu je minimálně jedna faktická chyba, a to ta, že autismus je převaha systematického myšlení nad empatickým. Výzkumy i osobní zkušenosti autistů tohle rozporují - autisté mají naopak empatie až moc, jen ji nedávají najevo v souladu s neautistickým viděním světa. Pravdivost zbytku knihy nedovedu ověřit, neboť nejsem odbornice na dané obory. Je to škoda, protože takovéhle téma je pro oblast studií vědy přínosem a spousta argumentů v knize by se dala smysluplně využít. Bohužel to kazí těžkopádný text a nesmyslné odkazování.

Kniha, Academia, 2018, 9788020029027