Skvělá knížka!!! Krátká (ideální k maturitě), vtipná a poučná (lež má krátké nohy). Doporučuji i divadelní záznam s Miroslavem Donutilem.

Kniha, Artur, 2009, 9788087128275

• 5 z 5 hvězdiček Terka registrovaný uživatel

Naprosto exceletní dílo Carla Goldoniho, které jsem si zamilovala. Vtipné, trocha té lásky, ale hlavně správný humor. Doporučuji :)

Kniha, Artur, 2009, 9788087128275

• 5 z 5 hvězdiček Recenzárium registrovaný uživatel

Komedie Sluha dvou pánů letos vyšla pod úplně novou nakladatelskou značkou 1400. V této edici budou vycházet různorodá klasická díla. Napadá vás, proč byla v názvu použita zrovna tato čísla? Jde o letopočet a ne jen tak o ledajaký, jedná se o rok narození význačné osoby dějin knihtisku - Johannese Gutenberga. Hra italského dramatika Carla Goldoniho vyšla vůbec poprvé v roce 1745,u nás se hraje v Národním divadle od roku 1994. Věděli jste, že Carlo Goldoni byl natolik nadaný, že se číst a psát naučil už ve čtyřech letech? Dílo je typickým zástupcem commedia dell'arte, což byl druh improvizovaného divadla renesanční Itálie. Tento typ her je obvykle založený na pevných charakterech postav, jako je například bohatý obchodník či doktor nebo komický sluha, a na improvizaci. Sluha dvou pánů je rozdělen do tří dějství a všechna se odehrávají v Benátkách. Repliky postav jsou sice jednoduché, zato však bohaté na jazykové prostředky - jsou plné slovních hříček, přirovnání a zdrobnělin. Hra také přináší jednak rovinu komickou a jednak rovinu milostnou, kdy Beatrice hledá Florinda, ale stále se, především kvůli Truffaldinovi, míjejí, a kdy si dcera bohatého obchodníka má vzít Federiga, za nějž se Beatrice vydává, avšak své srdce už dala jinému. Na této hře je skvěle vidět, že pro skutečně výborné pobavení není třeba mnoho postav a velkolepých prostředí, bohatě postačí jeden trochu vykutálený sluha, který svými činy vykouzlí úsměv na každé tváři. Děj plyne velmi přirozeně, je vtipný a milý. Zároveň na konci přináší i poučení, a to že lež má krátké nohy a příliš daleko nedojde. Sluha dvou pánů rozhodně patří do kánonu klasických literárních děl a jsem moc ráda, že jsem si příběh mohla tímto způsobem osvěžit. Pokud hledáte něco nenáročného, u čeho se ale skvěle pobavíte, pak je tato komedie přesně to pravé.

Kniha, 1400, 2021, 9788027700240

• 5 z 5 hvězdiček A registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Zábavné, jsem ráda, že jsem si to přečetla.