0.0 z 5 hvězdiček
měkká vazba150 Kč
Běžně 168 Kč
Kniha ( měkká vazba )
148 Kč s DPH
Běžně 165 Kč
Nápověda
Jsme transparentní
Sedmý svazek esejů Milana Kundery se jmenuje O hudbě a románu. Na záložce se dočtete: "Neobávejte se: to není žádná univerzitní přednáška, ale úvaha plná překvapivých odboček, vzpomínek, polemických pasáží i vtipů, vyprávěných někým, kdo byl celým svým životem spjat jak s románem, tak s hudbou, těmito dvěma uměními, která patří Evropě více než… Přejít na celý popis
Hororové povídky od autorky bestselleru Znamenitá mrtvola! Více informací
Sedmý svazek esejů Milana Kundery se jmenuje O hudbě a románu. Na záložce se dočtete: "Neobávejte se: to není žádná univerzitní přednáška, ale úvaha plná překvapivých odboček, vzpomínek, polemických pasáží i vtipů, vyprávěných někým, kdo byl celým svým životem spjat jak s románem, tak s hudbou, těmito dvěma uměními, která patří Evropě více než kterákoli jiná, protože právě ona Evropu vytvořila. Není to ostatně žádné nedorozumění, že za knihu Zrazené testamenty - z níž pocházejí obě části této knížky - byla Kunderovi v roce 1996 udělena cena americké Společnosti hudebních skladatelů (ano, hudebních skladatelů)."
4.5 z 5 2 hodnocení čtenářů
1× 5 hvězdiček 1× 4 hvězdičky 0× 3 hvězdičky 0× 2 hvězdičky 0× 1 hvezdička
5 z 5 hvězdiček Matouš Čihák registrovaný uživatel
Esejistická kniha "O hudbě a románu" (Atlantis, 2014) v sobě zahrnuje zamyšlení Milana Kundery nad uměními, s nimiž spojil život tak, jak po mnohá staletí celá Evropa. V první části nazvané "Improvizace na počest Stravinského" rozvíjí v sedmnácti kapitolách několik vynikajících úvah nad dějinami hudby, jejími poločasy, citovostí, nad Bachovým „uměním vytvářet celek z jednoho jádra“ a dalšími tématy, jež se Kunderovi zrcadlí také v románovém umění. Touto eseji rovněž skládá poctu Stravinskému a jeho tvorbě, v níž poukazuje na snoubení inspirace, témat a skladatelských technik napříč hudebními dějinami. Jakoby „emigrační zranění“ Stravinskému dovolilo objevit jedinou vlast v hudbě a on dělal vše proto, aby se v ní cítil doma – v každém jejím pokoji. Druhá část "Improvizace: Nietzsche, André Breton, Chopin, Thomas Mann, Musil, Beethoven…" (ve francouzském originále "Díla a pavouci") je opět tematicky spjatá s hudbou a románem. Je zamyšlením nad přibližováním filozofie k románu a románu k filozofii, v němž sehráli významnou roli Nietzsche a Musil. Kundera zde také zdůrazňuje Beethovenův odkaz umění, kterým se odlišil od svých předchůdců i současníků, tedy že pro umělce musí být kompozice sama invencí, v níž se projevuje autorova osobitost. Obě eseje pocházejí z francouzského originálu "Zrazené testamenty", za kterou autor obdržel cenu americké Společnosti hudebních skladatelů. V překladu vyšly jako sedmý svazek esejů Milana Kundery. Z celé české řady se zdá být tematicky nejvíce jednotný. Je plný překvapivých úvahových odboček, vzpomínek i silných polemik, které Kundera až s hravou lehkostí myšlení a vyprávění čtenáři objevuje.
Kniha, ATLANTIS, 2014, 9788071083498
4 z 5 hvězdiček Kateřina Strýčková registrovaný uživatel
„Žít, to je obtížné a ustavičné úsilí neztratit sebe sama z dohledu, být stále pevně přítomen sám v sobě, ve své statis.“ Další skvělé úvahy a myšlenky. Druhá pasáž mi ovšem přišla zajímavější.
Kniha, ATLANTIS, 2014, 9788071083498
Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.