20th Century Alcohol & Tobacco Ads. 40th Anniversary Edition

20th Century Alcohol & Tobacco Ads. 40th Anniversary Edition

Kniha ( pevná vazba )

Do košíku

670 Kč s DPH
Běžně 749 Kč Nápověda Jsme transparentní

Žijme lagom - Inspirujte se švédským životním stylem

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 9 Kč dárek zdarma v hodnotě 329 Kč

Žijme lagom - Inspirujte se švédským životním stylem

E-shopové listy

Při zaslání zboží balíčkem

K nákupu nad 99 Kč dárek zdarma v hodnotě 19 Kč

E-shopové listy

In this collection of 20th century alcohol and tobacco ads, we see how the marketing of these productsspanned from the elegant to the offbeat. Each era’s ads are captured with images that were once icons, from the Marlboro Man to Spuds MacKenzie. Explore advertising in a time when even doctors recommended smoking.   Selling the most delicious… Přejít na celý popis

Rafael Santandreu: Jak si zbytečně nekomplikovat život Proč to dělat složitě, když to jde jednoduše? Osvojte si nové vzorce a návyky, které vám mohou pomoci k tomu, abyste se stali klidnými, šťastnými a optimistickými lidmi. Více informací

K tomuto produktu zákazníci kupují

Popis

In this collection of 20th century alcohol and tobacco ads, we see how the marketing of these productsspanned from the elegant to the offbeat. Each era’s ads are captured with images that were once icons, from the Marlboro Man to Spuds MacKenzie. Explore advertising in a time when even doctors recommended smoking.

 

Selling the most delicious vices

Vices or virtues: drinking and smoking provided marketers with products to be forged into visual feasts. In this lush compendium of advertisements, we explore how depictions of these commodities spanned from the elegant to the offbeat, revealing how manufacturers prodded their customers throughout the 20th century to imbibe and inhale. Each era’s alcohol and tobacco trends are exuberantly captured page after page, with brand images woven into American popular culture so effectively that almost anyone could identify such icons as the Marlboro Man or Spuds MacKenzie, figures so familiar they could appear in ads without the product itself. Other advertisers devised clever and subliminal approaches to selling their wares, as the wildly successful Absolut campaign confirmed. Even doctors contributed to a perverse version of propaganda, testifying that smoking could calm your nerves and soothe your throat, while hailing liquor as an elixir capable of bringing social success. Whether you savor these visual delights, or enjoy inhaling and wallowing in forbidden pleasures, you will certainly be thrilled by this exploration of a decidedly vibrant—and sometimes controversial—chapter of advertising history.

 

Sdílet 0

Nakladatel
Taschen
datum vydání
1.01.2022
ean
9783836593717
Počet stran
464
jazyk
angličtina
Vazba
pevná vazba
isbn
978-3-8365-9371-7

Hodnocení a recenze čtenářů Nápověda

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Vývoj ceny

Vývoj ceny Nápověda

Získejte přehled o vývoji ceny za posledních 60 dní.

Maloobchodní cena Minimální prodejní cena: 670 Kč Nápověda