Horská železnice Liberec – Jelenia Góra na starých pohlednicích Kolektiv

Horská železnice Liberec – Jelenia Góra na starých pohlednicích - Kolektiv Sleva 41

Horská železnice Liberec – Jelenia Góra na starých pohlednicích

Kolektiv

Četl(a) jsem
Chci přečíst

Kniha ( pevná vazba )

Do košíku

348 Kč s DPH
Ušetříte 41 Kč Běžně 389 Kč

Celobarevná publikace, plná historických pohlednic, fotografií a plánků drážních staveb z období první poloviny dvacátého století, je věnovaná nostalgické dráze propojující české Jizerské hory s polskou stranou Krkonoš.Autoři chtějí prostřednictvím této (již deváté) publikace připomenout nejen nostalgii rakousko-uherské (v tomto… Přejít na celý popis

Jules Verne – sleva 50 % Doplňte si svou sbírku Julese Verna! Knihy z této edice nyní objednáte s 50% slevou Více informací

Popis

Celobarevná publikace, plná historických pohlednic, fotografií a plánků drážních staveb z období první poloviny dvacátého století, je věnovaná nostalgické dráze propojující české Jizerské hory s polskou stranou Krkonoš.
Autoři chtějí prostřednictvím této (již deváté) publikace připomenout nejen nostalgii rakousko-uherské (v tomto případě i pruské) a naší prvorepublikové železnice, ale také vzpomenout na mistrovství projektantů, techniků a dělníků, kteří před více než stoletím vybudovali a uvedli do provozu jizerskou železnici z Liberce přes Tanvald do Kořenova a její krkonošské pokračování přes Harrachov do dolnoslezské Jeleni Góry (dříve Hirschberg).
Úsek trati mezi Tanvaldem a Kořenovem je nejstrmější a jedinou normálně rozchodnou ozubnicovou železnicí v České republice. Pomocí ozubnice Abtova systému vlak vyšplhá na necelých sedmi kilometrech mezi Tanvaldem (466 m n.m.) a Kořenovem (701 m n.m.) o 235 metrů výše! Ozubnicovými pásy v kolejišti jsou vystrojeny tři nejstrmější úseky o celkové délce 4,4 km a pomocí nich ozubnicové vlaky překonávají největší sklon o hodnotě až 58 promile tak, že ozubená kola lokomotiv zapadávají do zubů pásové ozubnice.
Výstavba této horské trati v létě roku 1902 si vyžádala proražení čtyř tunelů, mnoha skalních zářezů a výstavbu několika mostů. Z Kořenova pokračuje trať přes 25 m vysoký Jizerský viadukt esovitým tunelem do Harrachova a přes Novosvětský průsmyk (886 m n. m.) do polské Szklarske Poręby a Jeleni Góry. 
Dráha, která nyní slouží převážně pro osobní dopravu, nabízí mnoho výhledů na Jizerské hory a Krkonoše, včetně nejvyšší české hory Sněžky (1602 m n. m.).

Sdílet 0

Nakladatel
Tváře
datum vydání
14.9.2017
isbn
978-80-906621-4-8
ean
9788090662148
Jazyk
čeština
Počet stran
176
Vazba
pevná vazba

Bestseller v knihy Dobrovský

32510. v e-shopu | 31523. minulý týden | 3623. nejlepší dosažené 22.10.2017

36. v Umělecká fotografie | 39. minulý týden | 13. nejlepší dosažené 10.02.2020

Hodnocení čtenářů

0.0 z 5 0 hodnocení čtenářů

5 hvězdiček 4 hvězdičky 3 hvězdičky 2 hvězdičky 1 hvezdička

Přidejte své hodnocení knihy

Nic moc 1 2 3 4 Perfektní 5

Další knihy autora

Další knihy autora

Všechny knihy autora

Všechny knihy autora