Sobotní rozjímání: Instašílenství aka chci spolupráci!

Sdílejte článek s přáteli Sdílet 0 Sdílet

Kateřina Valterová

Sobotní rozjímání: Instašílenství aka chci spolupráci! - titulní obrázek

Pokud se pohybujete v instagramovém světě, jistě vám neunikla lavina hashtagů #spoluprace, #sponzorovano či #placenareklama. Nevíte oč jde nebo jste prostě jenom zvědaví na pár “drbů” ze backstage, kde se všechny tyto spolupráce vaří? Tak čtěte dál.

Influencerů ráj

Instagram se stal za několik posledních let nejpopulárnější a také nejvíc trendy sociální sítí. Fotografie a videa má většina lidí raději než dlouhé textové příspěvky, a díky stálým novým vychytávkám se na Instagram přesunulo sdílení psaných poselství a následná diskuze. I v českých vodách lze najít velmi úspěšné profily, a to nejen slavných herců, modelek a dalších VIP osobností, ale i „úplně obyčejných“ lidí, kteří se díky zajímavému (nebo i kontroverznímu) obsahu stali čistě instagramovými influencery (česky: vlivnými lidmi).

Tito noví vlivní si na formátu spolupráce a placených reklam založili živnost. A pokud to dělají dobře, znají správnou míru, kterou sponzorované příspěvky zakomponovávají do osobních profilů, vytváří zajímavou galerii fotografií, trendů a střípků z vlastního života, vychází jim to. Sledující to doslova „žerou…. Mluvíme o desítkách tisíc sledujících, kteří denně kontrolují fotografie svých oblíbenců. Není se tedy co divit, že stejně jako YouTube nebo Facebook, i Instagram začaly firmy začaly tyto online celebrity využívat k propagaci.

V ideálním světě pošle nějakému „vyvolenému“ svůj produkt na vyzkoušení. On je nadšen, vyzkouší produkt v přímém přenosu, rencenzí vás vychválí v těch nejrůžovějších barvách, přesvědčí všechny své ovečky o absolutním #musthave, a ještě přidá slevový kód, který vám do obchodu naláká stovky nových zákazníků.Tak a teď zpět na zem...

Já platím, tak ty chval

Některé společnosti, třeba ty, které přináší na trh „revoluční novinky“ –  ať už jde o bělící pastu, která konečně funguje, nebo nový balzám na bujný mužský plnovous, se nerozpakují oslovit influencery a nabídnout jim nejen výrobky zdarma ale i nějakou tu apanáž za pozitivní hodnocení.

Pokud jste již na něco takového natrefili (a já si troufám říci, že určitě), možli jste si všimnout, jak nevěrohodně reklama působí. Jednou je pro tu krásnou slečnou jedničkou na vlasy ten a další týden onen šampon, ani se nezačervená. A teď co? Kde je pravda? V některých případech i taková reklama je pořád reklama. Stačí, že se o výrobku lidé dozví, vyskakuje na ně, jsou zvědaví a ke koupi je už pak jen krůček.

Dobrý den, chci spolupráci

Teď vám nabídnu hezky „na tajňačku“ nějaké postřehy ze zákulisí té druhé strany. Instagramové hvězdičky, si už zvykly na celkem jednoduchý příjem. A co když dojdou zájemci? Tak seženeme další.

Obepisují všechny větší (a posléze i menší) firmy s nabídkou, že budou propagovat jejich výrobky. Chytřejší z nich si dají i práci s něčím víc než “Dobrý den, chci spolupráci”. Každopádně ani sliby o milionech followers, ani ujištění, že za vaši značku utratí ročně desetitisíce, ani výhružky, že už si ji ale odteď nikdy nepořídí, nezaberou. To totiž není klíčem k srdcím sledujících ani k úspěchu.

Jak na knižní spolupráci s námi?

Ani my nejsme výjimkou a tyto kanály využíváme a spolupracujeme s osobnostmi nebo známými knihomoly na Instagramu. Řadíme se s hrdostí mezi společnosti s dlouhou tradicí. Nechceme náš brand prezentovat za každou cenu pomocí osob, kterým by nikdo nevěřil ani jednu přečtenou stránku.

Milujeme lidi, kteří opravdu čtou, čtou hodně a v následném hodnocení knih jsou nejen věrohodní ale i originální. Pokud si knihu zamilují, stávají se našimi knižními patrony a to nás baví! Máme to štěstí, že se na nás sami obrací knihomolové ze všech koutů republiky a mají zájem o knihy k recenzování. Ani my však nemůžeme vyhovět všem – vybíráme si knihomoly s vytříbeným jazýčkem, nápaditým přístupem a upřímným názorem.

Není totiž recenze jako recenze. Každé osobní hodnocení, až už pozitivní nebo negativní, je cenné, pokud dokáže knihu doporučit tomu pravému čtenáři. Každá kniha si totiž najde svého čtenáře, za to ručíme.

Takže pokud máte svůj vlastní blog, knižní profil na Instagramu nebo Facebooku, neváhejte nám napsat na katerina.valterova@knihydobrovsky.cz . Dozvíte se všechny podmínky a pravidla spolupráce a třeba se i vy stanete našimi knižními patrony.

A pokud chcete tipy nejen od nás skrz profil @knihydobrovsky, stačí dát follow přímo hashtagu knihydobrovsky a vyskakovat vám budou i příspěvky od našich čtenářů a recenzentů!

Tak naviděnou na “instáči”!

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s přáteli!

Sdílet 0 Sdílet