Rafinovaně skládaný papír - recenze

Sdílejte článek s přáteli Sdílet 0 Sdílet

Michaela Rubášová

Rafinovaně skládaný papír - recenze - titulní obrázek

Jste tvořivou duší? Máte rádi, když vám pod rukama téměř z ničeho vykvete něco jednoduše velkolepého? Pak je tato útlá knížečka stvořená právě pro vás.

Nakladatelství Grada vydalo v nedávno uplynulých dnech ve své edici „Šikovné ruce“ novou publikaci, ve které si vaše ručičky pohrají s papírem. Rafinovaně skládaný papír je útlá brožura o 64 stránkách, kde nalezne spoustu zajímavých nápadů a tipů, jak si zútulnit či zvelebit prostředí kolem sebe.

Kdo tvrdí, že váza na květiny musí být nutně ze skla či keramiky? Proč by nemohla být z papíru? Mohla by být a vy si jí díky této knize můžete sami poskládat. Na začátku knihy je slovem autorky popsáno co vše v knize můžete najít. Jak číst v návodech, které jsou u každého papírového kousku nebo popsání základních pravidel skládání, popřípadě jak vybrat správný druh papíru. Postupy a skládání jsou v mnoha případech velmi jednoduché, ale abych byla upřímná, našlo se i pár postupů, kdy jsem si nevěděla rady a musela se spolehnout na vlastní odhad a představivost.

Pokud chcete být na skládáni opravdu pečlivě připravení, je dobré si projít základním kurzem na začátku knihy, kde si osvojíte různé techniky skládání i překládání a vaše prsty pak nebudou tolik tápat. A co teď? Teď už se můžete pustit do skládání. Nejdříve začněte tím nejjednodušším a poté se můžete pustit i do složitějších variací. Nejen, že budete na své výtvory náležitě pyšní, ale ještě vám krásně zpestří vaši domácnost.

Určitě je dobré používat kvalitní papíry s určitou doporučenou gramáží, pak je výsledek opravdu skvostný a více méně i dostatečně trvanlivý a také snadněji čistotě udržitelný. Během pár chvil vykouzlíte pod rukama mísu plnou jablíček nebo třeba vázu na umělé květiny, popřípadě něco praktičtějšího a tím jsou krytky na sklenice s brčky. Dokonalý pomocník na léto. Skládání s touto knihou je vážně hračka, pokud dostanete ten správný cvik, pak už vás nic nemůže zastavit a ani překvapit. Můžete do tvoření zapojit i své děti, z vlastní zkušenosti mohu doporučit zručnějším dětem od šesti let.  Rafinovaně skládaný papír od Margarete Schrüferové je praktická knížka, která by „tvořílkům“ rozhodně neměla chybět v knihovničce.