Meditace pro zdraví naučí překonávat bolest

Sdílejte článek s přáteli Sdílet 0 Sdílet

Tom Plesník

Meditace pro zdraví naučí překonávat bolest - titulní obrázek

Knih o meditaci a všímavosti u nás za poslední rok vyšlo několik. Na samostatnou polici jako v anglickém knihkupectví to ještě není, ale těší mě, že už dnes je z čeho vybírat i v českém jazyce.

Ke zrecenzování jsem dostal jednu z těch povedenějších. Oba autoři vycházejí z teorie všímavosti odproštěné od náboženských prvků a nabízí přistup, který je vědecky ověřený klinickými studiemi.

Žádná zázračná ezoterická příručka

Meditace pro zdraví -…

Danny Penman,Burch Vidyamala

349 s DPH

Nedostupné

Jak Burch, tak Penman mají osobní zkušenost s chronickou bolestí, se kterou se odmítli ztotožnit. A stejně tak jako se nemusíme nechat pohltit stresem, nemusíme ani podlehnout bolesti. Bolest však nejde potlačit samu o sobě, jen naše reakce na ni.

Meditace pro zdraví může znít jako zázračná ezoterická příručka. Ale není jí. Neslibuje zázraky. Jen přináší možnost jak se naučit reagovat na bolest, ať už fyzickou nebo emocionální. Klinické studie ukazují, že všímavost může být stejně účinná jako léky proti bolesti. Což se zdá být tvrzení velmi silné.

Ale autoři zde mluví o takzvané sekundární bolesti. Což je utrpení vyvolané bolestí a může být někdy tak silné jako bolest samotná. Je to utrpení, kdy se točíme pořád dokola s myšlenkou na fyzickou bolest. A ta nás doslova pohltí.

Překonávat bolest

Kniha představuje několik praktických rad, jak se s touto sekundární bolestí vyrovnat. Nebojte se však, že byste museli mít obrovské zkušenosti s meditací, nebo museli odjet na několik dnů meditovat do lesů.

Návod, který autoři předkládají, je pro úplné začátečníky se západním stylem života, který je naplněný prací a koníčky. Člověk zběhlejší v meditaci bude nutně přeskakovat. To ovšem neznamená, že se nic nového nedozví.

I když bolestí netrpíte, vězte, že je nevyhnutelná. Naučit se na ni správně reagovat preventivně vám může pomoct do budoucna. Mít život jen o trošku snesitelnější, místy až opravdu šťastný – není to to, o co se všichni snažíme?

Realistické rady

Všímavost pro zdraví je napsaná jednoduchým jazykem. Je to užitečná kniha bez duchovního podtextu. Přináší realistické rady, žádná kouzla. Doporučený je osmitýdenní program, který trvá jen 10 až 20 minut denně. Součástí knihy je také CD (mp3 zdarma ke stažení na webu knihy) s meditačními cvičeními odpovídající tomuto osmitýdennímu programu.

Nedovedu si představit jaké to je každý den žít s bolestí. Nejsem naivní, že mě něco takového nepotká. Proto ať meditaci všímavosti praktikujete nebo ne, doporučuju se jí buď pomocí této knihy naučit, nebo se dozvědět něco o tom, jak můžete pomocí této techniky reagovat na bolest.

Proč si koupit tuto knihu?

• Velmi praktický návod čerpající z klinických testů
• Provede vás meditací od úplného začátku
• Zajímavě popsané principy vzniku bolesti

Proč se raději pohlédnout o něčem jiném?

• Často se opakující tvrzení
• Pokud ovládáte meditaci, nedozvíte se příliš mnoho informací

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s přáteli!

Sdílet 0 Sdílet

Související knihy