4.8 z 5 6 hodnocení čtenářů

• 5 z 5 hvězdiček Eva Francová registrovaný uživatel

Již druhé pokračování ze života známého novináře v Číně. Zážitky, které se vám u nás rozhodně nestanou. Skutečný život Tomáše, který si tentokrát opravdu sáhl na dno. V této knize se například dozvíte, jak vývoj Číny ovlivnila politika jednoho dítěte, jaké je zde postavení žen, jaký byl nejznámější čínský disident a mnoho dalších témat. Neskutečné, zajímavé, poutavé, neuvěřitelné – to všechno mě napadalo při čtení. První díl jsem bohužel nečetla, takže jsem nevěděla, do čeho jdu. Ale po dočtení je mi jasné, že nutně potřebuji i předchozí knihy autora, ale i všechny, které má ještě v plánu napsat. To, jak se žije v Číně, je pro mě až nepochopitelné a že tam autor vydržel tolik let je opravdu obdivuhodné. Byla tu ukázána práce novináře, ale i osobní život, který je také ovlivněn Čínou. Knížku jsem nemohla odložit, úplně mě pohltila a já jen nevěřícně zírala na to, co autor prožil. Na začátku každé kapitoly najdete QR kódy, které vás přenesou do reportáží pro Českou televizi. Tím se vám krásně propojí text s obrazem a můžete se tak lépe přenést do situace, kterou autor popisuje. Někdy si autor v textech nebere servítky s některými výrazy, ale o to víc to bylo autentičtější a rozhodně to do knihy patřilo. Po dočtení jsem se podívala na dokument Nebe. Je to velice silný příběh a díky tomu, že jsem si v knize přečetla to, jak vznikal, tak o to víc jsem ho prožívala. Pokud máte rádi skutečné příběhy a silné lidské osudy. Pokud se chcete dozvědět pravdu o tom, jak se žije v Číně, rozhodně si autorovy knihy přečtěte!

Kniha, Vyšehrad, 2023, 9788076018747

• 4 z 5 hvězdiček Zuzana Zábranová registrovaný uživatel

Oproti první knize je tahle více osobní. Náhled do soukromí a tak trochu hlavy pana Etzlera je rozhodně zajímavý. Nesoudím, jeho život jsem nežila. Na pozadí toho všeho se opět odehrávají bizarní a děsivé příběhy.

Kniha, Vyšehrad, 2023, 9788076018747

• 5 z 5 hvězdiček Hana Hájková registrovaný uživatel Zakoupil produkt

Knížku jsem zhltla stejně jako první díl. Všem ji vřele doporučuji k přečtení. Otevře Vám to oči nejen ohledně Číny jako takové, ale uděláte si i představu, co to obsahuje být novinářem